פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
התיעלות נוספת בנובל
31/10/2015 19:29

חברת נובל אנרג'י נערכת לגל חדש של פיטורים, נוכח השפל בענף האנרגיה. החברה לא מסרה את היקף הפיטורים. באפריל השנה פיטרה החברה 220 עובדים, כ-10% מכוח האדם שלה. בהודעתה מסרה נובל כי היא דיווחה לעובדיה על כוונה "להתאים את גודל הארגון לרמת הפעילות הצפויה בשוק הסחורות ובמקביל לשמר פוטנציאל הזדמנויות לטווח ארוך".

 | חדשות האנרגיה |

החברה אמרה כי היא צופה הפחתה בהשקעות וכי רמת הפעילות תישאר נמוכה בשנת 2016. נובל צפויה לפרסם ביום שני את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של השנה ואנליסטים צופים שהכנסות החברה ירדו בעשרות אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וכי הרבעון הסתיים בהפסד. נובל נחשבת לחברה אנרגיה בינונית בקנה מידה אמריקאית והיא פעילה בארצות הברית, אפריקה, דרום אמריקה וישראל. הודעותיה של נובל משתלבות בתוצאות העסקיות ובפרסומים של חברות אנרגיה נוספות בארצות הברית. השפל בענף האנרגיה גרם לפיטוריהם של עשרות אלפי עובדים בשנה האחרונה, ומגמת הירידות עדיין לא נבלמה. בסוף השבוע צנחו חוזי הגז בארצות הברית לראשונה מתחת למחיר של 2 דולר ליחידת חום.

 מנגד, נהנה הצרכן האמריקאי הממוצע מירידה של 750 דולר בהוצאה השנתית על בנזין.

 חברת האנרגיה שברון הודיעה על פיטורי 7000 עובדים- כ-11% מכוח האדם של החברה. ההודעה פורסמה עם פרסום דו"חות החברה, על פיהם ירדו הרווחים ברבעון השלישי של השנה ב-64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולרים. הכנסות החברה צנחו ב-37% ל-34.32 מיליארד דולר.

 אקסון מובייל, הגדולה בחברות האנרגיה האמריקאיות פרסמה בסוף השבוע דו"חות כספיים המצביעים על ירידה חדה בהכנסות וברווחים כתוצא מירידה מחירי הנפט. רווחי אקסון הסתכמו ב-4.24 מיליארד דולרים, ירידה של  47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ירדו ב-37% ל-67.34 מיליארד דולר. היה זה הרבעון הגרוע בתולדות אקסון מאז 2004 אולם התוצאות היה מעט פחות גרועות מתחזית האנליסטים, ומניות חברות האנרגיה רשמו עליה למרות מגמת הירידה בסוף השבוע בוול סטריט.   

גם ENI, חברת האנרגיה האיטלקית שלה פעילות ענפה במצריים, פרסמה בסוף השבוע דו"חות ועל פיהם הפסידה ברבעון השלישי כמיליארד דולרים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy