פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
נתניהו בדרך לחתימה על המתווה
31/10/2015 19:32

שר הכלכלה אריה דרעי צפוי להתפטר השבוע מתפקידו, ולאפשר בכך את המשך ההליכים לאישור מתווה הגז. על פי הסכם המתגבש בין דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו, יקבל דרעי בתמורה לוויתור סמכויות ותקציבים נוספים, ויהיה גם "שר לקידום הפריפריה".

 | חדשות האנרגיה |

נתניהו יקבל לידיו את תיק הכלכלה ויחתום על המתווה בתוקף סמכותו על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. קודם לחתימה יידרש נתניהו להליך היוועצות בוועדת הכלכלה של הכנסת. מדובר בהליך פורמלי והחלטת הוועדה, הצפויה להמליץ לראש הממשלה שלא לחתום על המתווה במתכונתו הנוכחית, אינה מחייבת.

השלמת ההליך צפויה לעבור משוכה נוספת, עתירה לבגץ מטעם החוגים המתנגדים למתווה. גם כאן ממדובר ככל הנראה בעיכוב טכני. בגץ אינו אמור לבחון את המתווה עצמו אלא רק את הליך קבלת ההחלטה על המתווה.

אישור המתווה צפוי להביא להשלמת המו"מ וחתימה על חוזי היצוא של גז לירדן ולמצרים. על פי דיווחי החברות הגיע המו"מ ליצוא גז למתקני ההנזלה במצרים לשלבים סופיים ואישור המתווה יאפשר ביצוע מידי של יצור גז ממאגר תמר, וחידוש עבודות הפיתוח של מאגר לווייתן. במקביל נערכת דלק קידוחים לגיוס הון של כחצי מיליארד דולרים באמצעות הנפקת איגרות חוב בחו"ל.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy