פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
דרעי התפטר ממשרד הכלכלה
01/11/2015 19:50

השר אריה דרעי התפטר מתפקידו כשר הכלכלה, על מנת לאפשר את החתימה על מתווה הגז. דרעי נענה ללחציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלוו בהבטחה שימונה לשר הפריפריה ותקציבי משרדו יגדלו במאות מיליוני שקלים. בכך מממש דרעי את התחייבותו שלא לעמוד בדרכו של ראש הממשלה באישור מתווה הגז. "אני מתפטר בצער והסיבה לכך היא שלא נמצאה דרך לאשר את מתווה הגז" אמר דרעי עם ההודעה על התפטרותו.

 | חדשות האנרגיה |

התפטרותו של דרעי תכנס לתוקפה ביום שלישי והדבר יאפשר לנתניהו לקבל לידיו את תיק הכלכלה ולחתום על המתווה. קודם לחתימה צפויה פניה של ראש הממשלה לוועדת הכלכלה של הכנסת לצרכי התייעצות. בוועדת הכלכלה אין רוב לאישור מתווה הגז אולם החלטתה של הוועדה אינה מחייבת את ראש הממשלה. ראש הממשלה יחתום על המתווה על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים. הסעיף מאפשר לשר הכלכלה לעקוף את סמכותו של הממונה על ההגבלים ולאשר את המתווה למרות התנגדות הממונה. על פי סעיף זה צריכה חתימת השר להיות מנומקת בצרכים של מדיניות חוץ או ביטחון המדינה. בעת דיון הממשלה במתווה הגז הוצגו לה מצגות מטעם משרד החוץ ושירותי המודיעין, על פיהן יש למתווה הגז משמעות אסטרטגית מבחינת יחסי החוץ של מדינת ישראל, שכן יצוא הגז יאפשר למדינה להדק את היחסים והתלות ההדדית עם מדינות באזור, כמו מצרים וירדן.

הדרך הנפתלת בה אושר המתווה עשויה להיות אחד הנימוקים לעתירה הצפויה להגיע לבגץ מטעם מתנגדי המתווה, המתכוונים לטעון בפני בגץ נגד האישור. חברת הכנסת שלי יחימוביץ, מראשי המתנגדים למתווה כינתה את התפטרותו של דרעי "תרגיל מסריח, מהלך לא רציונאלי ומפוקפק". יחימוביץ העריכה שהמתווה לא ייצא לפועל.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy