פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
התחזית לחורף: החשמל יתייקר
02/11/2015 15:09

אירועי הסופה בשבוע שעבר עשויים להביא לעליה משמעותית במחיר החשמל. בעקבות האירועים צפויה חברת החשמל להציג תכנית לשיפור עמידות רשת החשמל, בין היתר באמצעות הטמנת אלפי קווים באדמה. התכנית צפויה לעלות כמה מיליארדי שקלים, ותוספת העלויות תמומן באמצעות ייקור החשמל. העליה תיכנס לתוקפה בתחילת השנה הבאה ושיעורה תלוי בין היתר בתכנית שתגיש חברת החשמל ושינויים במחירי התשומות בהן משתמשת החברה.

 | חדשות האנרגיה |

מתחילת השנה ירדו מחירי החשמל בכ-18%, בהתאם להחלטות רשות החשמל, ובניגוד לדרישת חברת החשמל. רשות החשמל הסבירה את ירידת המחירים בירידת מחיר הפחם, חומר הדלק העיקרי לייצור חשמל, ווכן בשינויים המתחייבים משערי המטבע. אולם בחברת החשמל טוענים שרשות החשמל קיבלה את ההחלטה על סמך נתונים חלקיים, מכיוון שטרם נקבעה מהי עלות הולכת החשמל, וללא נתונים אלה אי אפשר לקבוע את המחיר הסופי של החשמל לצרכן. לטענת החברה חסרים בתקציבה מאות מיליוני שקלים הנדרשים לתחזוקה ולשדרוג הרשת. רשות החשמל טענה מצידה שלחברת החשמל הוקצו במסגרת התעריפים הקיימים סכומים מספיקים לתחזוקת הרשת וכי המחסור במזומנים נובע מהתנהלות בלתי יעילה של החברה.

שר האנרגיה שטייניץ תומך בדרישת חברת החשמל להעלות את התעריף כתנאי לביצוע ההשקעות הנדרשות ברשת, מכיוון שאין לתכנית ה כל מקור מימון אחר, וחברת החשמל אינה מסוגלת לבצע את ההשקעות מאמצעיה הקיימים. אולם על פי החוק אין השר רשאי להתערב בשיקולי הרשות. גם על פי תיקון החוק שמתכוונת הממשלה לאשר במסגרת חוק ההסדרים, תשמר לרשות החשמל המאוחדת עצמאות מוחלטת בקביעת התעריפים. אולם השר שטייניץ כבר הודיע על כוונתו לפטר את יו"ר רשות החשמל אורית פרקש הכהן. היו"R החדש של הרשות המאוחדת עם מנהל החשמל ימונה על פי שיקול דעתו הבלעדי של שר האנרגיה ובענף מעריכים ששטייניץ ידאג למנות לתפקיד אדם שלא יעמוד בדרכו. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy