פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
גידול בפעילות שדה תמר
02/11/2015 21:35

מכירות הגז של תמר גדלו ברבעון השלישי של השנה ב-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך מדווחת חברת נובל אנרג'י בדו"חות שפירסמה היום לסיום הרבעון השלישי של השנה. מהדיווח עולה שזרימת הגז בתמר הגיעה ל-303 מיליון רגל מעוקב בממוצע ליום, ובחודש השיא אוגוסט הגיעה התפוקה ברוטו ליותר ממיליארד רגל מעוקב ביום. נובל דיווחה כי היא מנהלת מגעים עם מספר לקוחות למכירת גז מתמר ומלווייתן.

 | חדשות האנרגיה |

נובל דיווחה על הפסד וירידה חדה בהכנסות שנגרמו כתוצאה מירידה חדה במחירי הנפט והגז שהחברה מפיקה. הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה צנחו ל-801 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 1.269 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נגרמה כתוצאה מהירידות החדות במחירי הנפט והגז. בעקבות הירידות החדות הפסידה נובל ברבעון 283 מיליון דולר, לעומת רווח של  419 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד לא הפתיע אולם גודל ההפסד כמו גם הירידה בהכנסותיה של נובל היו גבוהים ממוצע ההערכות של האנליסטים בוול סטריט. עם זאת מסרה החברה תחזית מעודדת לגבי ההכנסות והרווחיות הצפויים ברבעון האחרון של השנה. בעקבות התחזית עלתה מניית נובל בפתיחת המסחר בוול סטריט בשיעור הקרוב ל-5%.

נובל אנרג'י מפיקה נפט וגז בארצות הברית, מפרץ מקסיקו מערב אפריקה ובישראל. הפקה ומכירה של גז טבעי מהווה כ-36% ממקור הכנסותיה, למעלה ממחציתן בישראל. הפעילות בישראל צפויה לגדול ולהפוך לחלק משמעותי יותר מהכנסותיה העתידיות של נובל, עם פיתוח שדה לווייתן, בו היא שותפה עם קבוצת דלק. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy