פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ישיבת הרפורמה בחשמל
03/11/2015 22:03

שר האנרגיה יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ייפגשו ביום ראשון לישיבה שהוגדרה "ישיבת התנעה לרפורמה בחשמל". בפגישה ישתתף גם סגן שר האוצר איציק כהן שמונה על ידי שר האוצר כנציגו לטיפול ברפורמה, יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל, יו"ר ארגון העובדים מיקו צרפתי נציגי אירגון העובדים של חברת החשמל ואנשי מקצוע מהמשרדים הממשלתיים.

 | חדשות האנרגיה |

הישיבה מתכנסת בצל אירועי הסופה, הפסקות החשמל הממושכות שנגרמו בעטיה והביקורת הציבורית החריפה שנמתחה על עובדי החברה שהעדיפו לנקוט בעיצומים על גבם של מאות אלפי אזרחים שנותקו מהרשת. לכך נוסף גם דו"ח חריף נוסף של מבקר המדינה, שסקר את הניהול הכושל של משק החשמל ואזלת היד של הממשלה בהנהגת רפורמה החיונית למשק.  

הרפורמה בחשמל אמורה לייעל את החברה, להקטין את מעורבות העובדים בניהול ולהעניק חופש ניהולי להנהלת החברה, השבויה היום בידי וועדי העובדים. בשנה שעברה הושגו הסכמות עקרוניות בין ההנהלה, משרדי הממשלה והעובדים על תכנית התייעלות מקיפה הכוללת פיטורים ופרישה מוקדמת של כאלפיים מעובדים החברה. ביצוע הרפורמה היה מותנה בהזרמה ממשלתית של כשלושה מיליארד שקל, לצורך תשלומי פיצויים ומענקי פרישה לעובדים הפורשים. אולם משרד האוצר בלם את הביצוע, בטענה שאין כיסוי תקציבי וכי עלויות הרפורמה גבוהות מהמתוכנן.

בתקציב החדש שאמור להגיע לאישור הכנסת בעוד שבועיים אין תקצוב לרפורמה בחברת החשמל והיא כלל אינה מוזכרת בספר התקציב, חוק ההסדרים הנלווה ותכנית הרפורמות הממשלתיות. לכן נמוכים הסיכויים שלהחלטות שיתקבלו על התנעת הרפורמה יימצא בזמן הקרוב גיבוי תקציבי.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy