פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
נובל "המחסור בגז באזור יימשך"
03/11/2015 22:06

תגלית זוהר הגבירה את העניין באגן המזרחי של הים התיכון. כך אמר מנכ"ל נובל אנרג'י בשיחת וועידה עם אנליסטים לרגל פירסום הדו"חות הכספיים של החברה. סטובר אמר שהגז שיופק מזוהור מיועד לתעשיה המצרית, בעוד שהמחסור בגז באזור מסתכם ב-4 BCF )מיליארד רגל מעוקבים) ביום. סטובר מעריך שהמחסור הזה אף יגדל ויגיע בשנת 2025 ל-9 BCF.

 | חדשות האנרגיה |

 "האמינות המוכחת והביצועים של תמר, בצירוף האימות המלא ובדיקות הספיקה בלווייתן, מציבות אותנו בעמדה טובה לספק גז לאזור הסובל ממחסור בגז" אמר סטובר. סטובר הביע ביטחון שהממשלה מחויבת לאישור המתווה. הוא ציין בסיפוק כי החלטתו של ראש הממשלה ליטול לידיו את סמכויות החתימה על המתווה מהווה אינדיקציה נוספת למחויבותו לקדם את פיתוח שדות הגז.

סטובר הבהיר בתשובה לשאלה שההחלטה על השלב הבא של פיתוח תמר היא החלטה נפרדת מההחלטה על פיתוח לווייתן. ההחלטה להמשך פיתוח תמר תלויה בחתימת עיסקת יצוא הגז למתקן ההנזלה של יוניון פנוסה במצרים. לאחרונה דיווחו גורמים בקבוצה על התקדמות ניכרת במו"מ, אולם העסקה תוכל להיחתם רק אם יאושר מתווה הגז. ההחלטה על פיתוח לווייתן תתקבל בנפרד, גם היא בכפוף לחתימת חוזי מכירה של גז מהשדה. ההפקה בפועל, העריך סטובר תתחיל בתוך שלוש עד ארבע שנים ממועד ההחלטה.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy