פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
וועדת הרפורמות: נציג המשרד להגנת הסביבה יהיה משקיף
04/11/2015 12:55

פשרה במאבק על רשות החשמל. וועדת הרפורמות החליטה שלמשרד להגנת הסביבה יהיה משקיף במועצת הרשות החדשה. להחלטת הוועדה תצורף הסתייגותו של השר להגנת הסביבה אבי גבאי, הדורש כי נציג המשרד ברשות יהיה במעמד חבר.

 | חדשות האנרגיה |

הדיון התקיים במסגרת הצעת הממשלה לאחד את רשות החשמל עם מנהל החשמל. באותה הזדמנות מבקש שר האנרגיה, יובל שטייניץ, להחליף את יו"ר הרשות אורית פרקש הכהן באדם אחר שימונה מטעמו. הרפורמה מעניקה לשר האנרגיה שליטה מוחלטת כמעט ברשות החדשה, הנחשבת היום לגוף עצמאי. שר האנרגיה הוא הממנה הבלעדי של יו"ר הרשות, והחלטות הרשות צריכות להיות כפופות למדיניות אותה הוא מכתיב. הרשות אמורה להיות עצמאית רק בתחום קביעת מחירי החשמל. מבקרי החוק טוענים שגם עצמאות זו מוגבלת נוכח האחריות הבלעדית של שר האנרגיה למינוי היו"ר.

המשרד להגנת הסביבה והארגונים הירוקים, מבקשים להכניס לרשות גם את נציג המשרד, במעמד חבר מליאה. לרשות החשמל יש השפעה גדולה על הגנת הסביבה, שכן היא שולטת בפיתוח מערכות להפקת חשמל מאנרגיות מתחדשות. החלטות שהתקבלו בעבר, ברשות ובמשרד האוצר, גרמו לפיגור עמוק אליו נקלעה ישראל בתחום השימוש והפיתוח של אנרגיות מתחדשות. מחיר הפיגור הוא נזקים בשווי מאות מיליוני דולרים בשנה למשק החשמל ואיכות הסביבה ולאיכות הסביבה.

 שר האנרגיה יובל שטייניץ מתנגד להכנסת נציג המשרד לאיכות הסביבה לרשות הגז. בכנסת טוענים שקרבתו הרבה של שרד האנרגיה שטייניץ לראש הממשלה הכריעה את עמדת הקואליציה בוועדת הרפורמות נגד מינוי נציג רשמי של המשרד להגנת הסביבה ברשות החשמל. לאחר ויכוח סוער בוועדת הרפורמות התקבלה הצעת הפשרה של היו"ר אלי כהן יהיה משקיף, והסתייגותו של השר גבאי תועלה להצבעה הסופית במליאה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy