פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
הקלות בפריסת רשת הגז
04/11/2015 12:58

אישור תוכנית לפריסת צינורות חלוקה יתבצע תוך 130 יום לכל היותר כך אישרה היום ועדת הכלכלה במסגרת הדיונים ברפורמה שנועדה לטפל בבירוקרטיה שעיכבה חיבור מפעלים לגז טבעי; ח"כ עיסאווי פריג' שמילא את מקום היו"ר איתן כבל: "הזרמת הגז זו מטרה משותפת לכולם". ועדת הכלכלה אישרה סעיפים בחוק ההסדרים שמקצרים ומגבילים את משך הזמן לאישור תכניות עבודה לרשת החלוקה – הצינורות המזרימים את הגז למפעלים. כיום הליך אישור תכניות העבודה לפריסת צינורות חלוקת הגז הטבעי למפעלים ארוך ומסורבל, ולפי ההצעה שאושרה בוועדה יוגבל ההליך לתקופה קצרה של 90 עד 130 יום לכל היותר.

 | חדשות האנרגיה |

 היו"ר פריג' הזכיר כי תכנית העבודה לפריסת צנרת החלוקה מהווה "אחד מאבני היסוד של הרפורמה להאצת חיבור הגז הטבעי לתעשייה". עו"ד שירלי סופר, המייצגת את חברת סופר אן.ג'י שהיא חברה לחלוקת גז טבעי, ביקשה לאפשר רק למי שעלול להיפגע מהתוכנית להגיש לה השגות, כדי שלא יגיעו מתנגדים שלא הייתה להם זכות התנגדות ויתעורר חסם בתהליך. ח"כ פריג' דחה את ההערה והשיב כי הזרמת הגז היא מטרה משותפת לכולם, אך עם זאת זכותו של הציבור לדעת וחברות החלוקה לא צריכות לקבוע מי עלול להיפגע ומי לא, ולמי תהייה הזכות לדעת ולמי לא.

הבשורה הזו מצטרפת  לקיצור הליך קבלת אישור בטיחות למתקנים במפעלים עצמם לתקופה של חודשיים – שאושר בוועדה בשבוע שעבר. זאת  בהתאם לדרישה ברורה שהציג יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) בדיונים הקודמים, להציג לוח זמנים ברור לכל הליך בירוקרטי – ולאזהרתו כי אם לא יהיה לו"ז ברור שכזה החוק יהפוך לאות מתה.

בימים הקרובים תמשיך ועדת הכלכלה בדיונים מרתוניים בהצעה, כדי לקבוע הוראות בשני נושאים נוספים – הסדרת התיאום בין גורמי התשתיות השונים וקביעת הסדרים לאישור מתקני גז שכבר קיימים במפעלים שהתחברו או נמצאים בהליכי התחברות לגז טבעי כבר כיום. זאת במטרה לסיים את אישור הרפורמה לקריאה שנייה ושלישית במסגרת חוק ההסדרים כבר בתחילת השבוע הבא.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy