פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אפק תבצע מבחני הפקה
05/11/2015 10:59

גם לאחר השלמת שני קידוחים ברמת הגולן אין בידי חברת אפק נתונים כדי לקבוע אם ניתן להפיק נפט באזור החיפושים. בדו"חות הרבעוניים שפרסמה הערב חברת ג'יני, חברת האם האמריקאית של אפק, נמסר שהניתוח המעודכן של הממצאים מלמד על מציאותם של מספר אזורי מטרה המכילים הידרוקרבונים.

 | חדשות האנרגיה |

עם זאת טרם נקבעה כמות המשאבים והאם ובאיזו מידה ניתן יהיה להפיק אותם. לכן לא ניתן עדיין להעריך אם יש תגלית באפק. החברה מסרה כי בכוונתה להוציא לפועל קידוחים נוספים ולבצע מבחני הפקה.

לאפק יש היתר לבצע 10 קידוחים לחיפושי נפט ברמת הגולן. עומק הקידוחים הוא כ-1.5 קילומטרים. עד כה השלימה החברה שני קידוחים והיא עומדת על סף סיום הקידוח השלישי. מבצע החיפושים של אפק מבוסס על ההנחה שבאזור נמצאים סלעי בזלת ספוגי נפט שניתן להפיק מהם כמויות גדולות של נפט בטכנולוגיות חימום. בחינות ראשונות הוכיחו את מציאותם של סלעים המכילים נפט, ויתכן אף שכמות הנפט באזור גדולה מאד. אולם לא ברור עדיין אם ריכוזי הנפט בסלע גבוהים מספיק לצורכי הפקה יעילה. במבצע הקידוחים הושקעו עד כה כ-11 מיליון דולר.

חברת האם ג'יני היא חברה אמריקאית הרשומה בנאסד"ק. עיקר פעילותה של החברה בתחום אספקה קמעונאית של גז וחשמל למשקי בית ועסקים קטנים ובינוניים. החברה דיווחה על גידול של 15% בהכנסות הרבעוניות שהסתכמו ב-52.2 מיליון דולר ועל הפסד של 2.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy