פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
הבוקר: דיון ברפורמה בחברת החשמל
09/11/2015 10:55

שר האנרגיה יובל שטייניץ יקיים הבוקר פגישת התנעה בנושא הרפורמה בחברת החשמל במסגרת הרפורמה אמורה חברת החשמל לערוך ארגון מחדש בשורותיה, לפטר כאלפיים עובדים, לבצע שינוי אירגוני שייעל את החברה ויגביל את מעורבות וועד העובדים במנויים ובהחלטות ניהוליות. סעיפים נוספים ברפורמה עוסקים בבחינה של בעלות החברה על נכסים ומכירת נכסים שבבעלותה, הוצאת ניהול רשת החשמל ואחריותה והעברתה לגוף ממלכתי, ועוד.

 | חדשות האנרגיה |

 שר האוצר משה כחלון הפקיד מטעמו את ניהול הרפורמה בידי סגן השר איציק כהן, שהחל לעסוק בנושא עוד בממשלה הקודמת וניסה לקדם גירסה מרוככת של הרפורמה שהתוותה וועדת יוגב.

ביצוע הרפורמה נקטע לאחר שמשרד האוצר הכריז שאין כסף למימון הוצאות הפרישה עליהם סוכם בדיון המוקדם. גם היום אין בתקציב המדינה ותכנית הרפורמות הקצבה לפיצויים הפיטורים של חברת החשמל, האמורים להסתכם בכ-3 מיליארד שקל. לכן יש הרואים בפגישה שתתקיים מהלך טקסי שנועד להראות ששר האנרגיה הפנים את הביקורת שמתח מבקר המדינה על העיכוב המתמשך בביצוע הרפורמה. שאלת הרפורמה עלתה גם בהקשר להפסקות החשמל שאירועו בזמן הסופה לפני שבועיים. בתחילת האירוע עיכבו עובדי החברה עת ההיערכות לטיפול בתקלות. בעקבות מעשיהם גברה הדרישה הציבורית להשלים את הרפורמה שנועדה בין היתר להפסיק את השתוללותם של וועדי העובדים בחברה.

למרות שהנהלת החברה טוענת שכל פירטי הרפורמה סוכמו, טוענים במשרד האוצר שחלק גדול מהסעיפים טרם סוכמו ויש צורך בעבודת השלמה רבה כדי להשלים את הרפורמה. אחד הסעיפים שביצועם מתעכב מזה זמן רב ללא סיבה נראית לעין הוא סקר הנכסים והמו"מ עם הנהלת החברה על הפרדת נכסי החברה מנכסי המדינה. המדינה מתכוונת להפריד מחברת החשמל את כל הנכסים שאינם בשימושה על מנת למכור אותם. מדובר בין היתר במגרים ומבנים במקומות מרכזיים ששוויים עשוי להסתכם במאות מיליוני שקלים.

הנהלת החברה תבקש במהלך הישיבה תקציב לפיטורים של 400 עובדים נוספים, בעלות משוערת של כ-600 מיליון שקל

בישיבה הבוקר צפויים להשתתף סגן שר האוצר, יצחק כהן, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, מנכל משרד האוצר, שי באבד. מנהל מינהל החשמל, ד"ר יהודה ניב, יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, סמנכ"לית רשות החשמל, נורית גל, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי וגורמים מקצועיים נוספים. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy