פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שטייניץ: נתניע את הרפורמה בחח"י
09/11/2015 21:48

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, כינס היום במשרדו ישיבת התנעה בנוגע לרפורמה בחברת החשמל. בישיבה נכחו סגן שר האוצר, יצחק כהן, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, יו"ר ועוד עובדי החברה, מיקו צרפתי, מנהל מינהל החשמל, יהודה ניב וסמנכ"ל הרגולציה ברשות החשמל, נורית גל.

 | חדשות האנרגיה |

בפתח הישיבה אמר השר שטייניץ: אנחנו הולכים להתניע מחדש את הרפורמה בחברת החשמל. זו רפורמה חשובה למדינת ישראל ולאזרחיה, וחשובה לחברת החשמל ולעובדיה. אחרי 20 שנה של עיכובים, בהן היעד לא הושג בעבר, יש לנו את הרצון ואת הנחישות להתחיל לקדמה. זה לא פשוט, והדרך לא קלה, אך אנחנו כאן יחד מוכנים להשיג את היעד - רפורמה מקיפה. אנחנו צריכים להחליט איך אנחנו רואים את משק החשמל עשרות שנים קדימה, וכיצד מובילים שיפור והתייעלות. אספקת חשמל אמינה ויעילה היא תנאי הכרחי ובסיסי לכל מדינה מודרנית ולכל כלכלה מודרנית. אני מברך על תחילתו של שיתוף פעולה של כל הגורמים לקידום רפורמה, שעם ישראל ומדינת ישראל מייחלים לה. סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר, כי הוא שליחו של שר האוצר בנושא זה, וישלב ידיים עם שר האנרגיה לטובת המהלך. אנחנו צריכים להסתכל עם מבט לעתיד, וחייבים לקחת בחשבון את התמורות במשחק החשמל בשנים האחרונות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: חייבים רפורמה, אי אפשר להמשיך במצב הזה. נכון שזו מלאכה קשה, אבל נשב כל הצדדים ונסיים זאת במהירות האפשרית. גם וועד העובדים רוצה ברפורמה. חייבים לייצר הון כדי להכניס לחברה. מדינת ישראל חייבת חברת חשמל חזקה.

סוכם כי מנכל משרד האנרגיה שאול מרידור ומנכל משרד האוצר שי באבד יובילו את העבודה המשותפת מול כלל גורמי הממשלה ומול חברת החשמל ועובדיה. מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים, איתי אייגס, אמר בתגובה:

אנו מברכים על קידומה של רפורמה בחברת החשמל ואיננו צד לדיונים בין עובדי החברה להנהלתה ובינם לבין הממשלה. עם זאת, על הממשלה להימנע מלתת לוועד עובדי חברת החשמל את הכוח לקבוע איך ייראה עתיד התחרות במשק החשמל בישראל.  האינטרס של יו"ר ההסתדרות ושל יו"ר ועד עובדי חברת החשמל ברור אך הוא אינו משקף את האינטרס של הציבור בישראל. ממשלת ישראל חייבת להתעקש במסגרת הרפורמה על פתיחת תחרות אמתית ומלאה במקטע הייצור במשק החשמל.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy