פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
IEA קוראת להאיץ השקעות באנרגיות מתחדשות
10/11/2015 20:24

סוכנות האנרגיה הבינלאומית IEA מעריכה שמחירי הנפט הנמוכים ישררו לפחות עד שנת 2020. בתחזית העולמית של הסוכנות הוצג סצנריו על פיו יעלה מחיר הנפט ל-80 דולר בשנת 2020, עם אפשרות לעליה נוספת מאוחר יותר. הסוכנות צופה שבשנת 2040 יתחילו מדינות האיחוד האירופי, ארצות הברית ויפן להקטין את צריכת הדלק שלהן בבכ-10 מיליון חביות ביום/

 | חדשות האנרגיה |

הסקירה מציינת את תרומתן הגדולה של האנרגיות מתחדשות שסיפקו בשנת 2014 את מחצית הגידול בתפוקת האנרגיה העולמית בשנת 2014. עם זאת מציין הדו"ח שההתחייבויות שניתנו להקטנת פליטות המזהמים לאטמוספירה אינן משנות את התחזית לגידול בביקוש לדלק פוסילי. על פי התחזית של הארגון יגדל הביקוש בשליש עד שנת 2040. לגידול בביקוש יהיו אחראיות בעיקר סין, הודו, ומדינות מתפתחות באסיה, אפריקה ובמזרח התיכון. סין צפויה, על פי התחזית הגלובלית להפוך ב-2030 לצרכנית נפט גדולה מארצות הברית וצרכנית גז גדולה מהאיחוד האירופי. בשנת 20140 תהיה צריכת האנרגיה של סין כפולה מזו של ארצות הברית.

הדו"ח מעניק סיקור מיוחד להודו, ש-20% מאוכלוסייתה עדיין אינה מחוברת לרשת החשמל. הדו"ח מעריך שהודו תציג את הגידו המהיר בעולם בצריכת נפט ופחם. על פי ההערכה תצטרך הודו להשקיע עד שנת 2040 כ-2.8 טריליון דולר במערכות אספקת האנרגיה שלה, 75% מתוכם במערכות החשמל  שיצטרכו לגדול פי 4 על מנת לספק את הצרכים העתידים של מדינת הענק, שכלכלתה היא השלישית בגודלה בעולם.

  הדו"ח מציין שהגידול בתפוקת הנפט בארצות הברית מואט, בשל עליה במחירי ההפקה. על פי התחזית ייפסק הגידול ב-2020, כאשר התפוקה תגיע ל-5 מיליון חביות ביום ובהמשך תרד התפוקה בהדרגה.

למחירי הנפט הנמוכים יש גם השלכות שליליות, מעריכים ב IEA. מדיניות השמירה על נתח השוק תחזק את מעמדן של מדינות המזרח התיכון וחלקן באספקת הנפט העולמית תגדל. מנגד, מגדילים המחירים הנמוכים את תלות העולם בנפט. המחברים מביעים חשש שגם מחירי גז נמוכים עלולים לגרום בסופו של דבר לירידה בהשקעות בפיתוח שדות הגז ולמחסור בטווח הארוך.

מחברי הדו"ח קוראים להגביר את ההשקעות באנרגיות מתחדשות ובהקטנת הפליטות המזהמות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy