פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
גבאי: תכנית הקטנת הפליטות לא תייקר את החשמל
11/11/2015 19:12

"הגדלת שיעור הפקת החשמל מאנרגיות ירוקות לא יהיה כרוך בהעלאת מסים או בהתייקרות החשמל" כך אמר השר להגנת הסביבה אבי גבאי בכנס תחליפי האנרגיה בתל אביב.

 | חדשות האנרגיה |

הדר גבאי התייחס בכך לפרסומים עם מכתב ששלחה סמנכ"לית רשות החשמל, ובו התריעה על התייקרות צפויה של 13% כתוצאה מההחלטה להעלות את שיעור החשמל המופק מאנרגיות מתחדשות במסגרת התכנית להקטנת הפלטות. על פי ההחלטה שקיבלה הממשלה בספטמבר יספקו אנרגיות מתחדשות 13% מהחשמל במדינה עד שנת 2025, ו-17% עד שנת 2030. התכנית מציבה גם יעדים שאפתניים לצמצום צריכת החשמל ב-17% וצמצום כמות הנסיעות ברכב ב-20% עד שנת 2030. בהתאם להחלטת הממשלה הוקם צוות בינמשרדי האמור להציג בתום עבודתו תכנית מעשית שתפרט את הצעדים הנדרשים לצורך הצגת המטרות. הצוות נדרש להציג את מסקנותיו בתוך 45 יום ממועד החלטת הממשלה, אולם המועד הנקוב בהחלטה חלף והצוות עדיין לא הגיש את המלצותיו. 

מהמכתב שנשלח מרשות החשמל עולה שבמטרה להשיג את יעדי ההקטנה בזיהום האוויר מתכוון משרד האוצר להעלות את הבלו על הפחם באופן שלא יהיה כדאי לחברת החשמל להעדיף שימוש בפחם כדלק להנעת תחנות הכוח שלה, על פני גז. כמו כן טוענת הסמנכ"לית שיהיה צורך לבצע השקעות נוספות ברשת החשמל, על מנת לחבר תחנות כוח הפועלות באנרגיה מתחדשת.

במשרד האוצר הכחישו כוונה להעלות את המיסוי על הפחם. 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy