פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
בקרוב: רפורמת מיסוי ירוק
11/11/2015 22:20

רשות המסים מתכוונת להכריז בחודש הבא על הרפורמה השלישית במיסוי ירוק. בניגוד לרפורמה הקודמת שעסקה בהקלות מס למי שרוכש רכב "ירוק", תעסוק הרפורמה החדשה בדלק בלבד, ולא בכלי הרכב. על פי התכנית ייקבע מס בלו על גז טבעי להנעת כלי רכב, בסכום נמוך מהבלו המוטל היום על הבנזין, שהוא 3.06 שקל לליטר והבלו על הסולר הוא 2.93 שקל.

 | חדשות האנרגיה |

על פי ההערכות ינוע הבלו על הגז בין 1.5 לשני שקלים. המטרה של הפרשי המיסוי היא להבטיח שהשימוש בגז, המזהם פחות, יהיה כדאי יותר, בעיקר לציי רכב ולכלי רכב כבדים המשתמשים בדיזל מזהם. גורמים בענף התחבורה דורשים שרשות המסים תודיע על התחייבות ארוכת טווח לשמור על פער מיסוי גדול ובולט לטובת הגז, על מנת שחברות המשקיעות בציי רכב יוכלו לבחון את התשואה על השקעתם ברכב המשתמש בגז לאורך זמן, והחישובים לא ישתבשו כתוצאה משינויים בהחלטות ממשלתיות. המיסוי הנמוך יותר על גז מוסבר בכך שהעלויות החיצוניות של השימוש בגז, הנגרמות מנזקים לבריאות האנשים ולסביבה, נמוכות מהעלויות החיצוניות הכרוכות בשימוש בבנזין או בסולר. 

 עלותם של כלי רכב המופעלים בגז גבוהה בכמה אחוזים מעלות רכב הפועל על בנזין או בסולר. מיכל הגז תופס מקום רב יותר בכלי הרכב, וגם לכך יש עלות.

המעבר לתדלוק בגז אמור היה להתחיל לפני שנתיים, אולם הוא התעכב בגלל בעיות רישוי ותקינה של רכב מונע בגז. כיום פועל בישראל רכב אחד המופעל בגז. זהו אוטובוס המופעל למרות ניסוי. בכוונת משרדי התחבורה והגנת הסביבה להפעיל בחיפה צי של עשרות אוטובוסים שיופעל על גז. לאחר שיבדקו תוצאות הניסוי צפויה התחבורה הציבורית המונעת בגז להתפשט בכל אזורי הארץ.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy