פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
ג'יני מצמצמת את הפעילות במונגוליה
12/11/2015 23:08

חברת האנרגיה ג'יני, הפועלת בתחום חיפושי הנפט ברמת הגולן, החליטה לצמצם את פעילותה במונגוליה. ג'יני היא חברה אמריקאית הרשומה למסחר בנאסד"ק, ועל פי דיווחיה היא פעילה בתחום חיפושי נפט במונגוליה ובישראל. פעילותה העיקרית ומקור הכנסותיה הם פעילות קמעונאית באספקת גז למשקי בית בארצות הברית.

 | חדשות האנרגיה |

מדיווח שמסרה החברה לבורסה עולה כי היא החליטה לצמצם את פעילותה במונגגוליה "על מנת למקד את פעילותה בתחום הקמעונאי ובחיפושי הנפט בישראל, במסגרת החברה הבת הישראלית "אפק". בדיווח שצורף לדוחות הרבעונית של החברה נאמר: "באפריל 2013 חתמה ג'יני מונגוליה על הסכם בלעדי לחיפושים ולבחינת הפוטנציאל המסחרי של הפקת נפט מפצלים בשטח של 34,470 קילומטרים מרובעים במרכז מונגוליה ... בספטמבר 2014 חתמה החברה על הסכם נוסף עם רשות הנפט המונגולית לחיפושים בשטח נוסף של 25000 קילומטרים רבועים במרכז מונגוליה. לאור ההתקדמות שהושגה בקידוח אפק בצפון ישראל והגידול בפוטנציאל GRE (המרכזת את הפעילות הקמעונאית של החברה בתחום האנרגיה) אנחנו ממקדים את הפוקוס האסטרטגי שלנו בשתי ההזדמנויות ומצמצמים את הפעילות שלנו במונגוליה."

עם זאת נראה שגם בפעילות החברה הבת אפק אין עדיין בשורות. החברה מדווחת שלאחר שהושלמו שני קידוחים שבהם נמצאו הידרוקרבונים (סימנים העשויים להעיד על המצאות נפט בקידוח) אין החברה יכולה להעריך אם יש במקום כמות נפט ברת הפקה, ומהי הסבירות לתגלית כזו. החברה ביקשה מוועדת התכנון האזורית היתר להמשיך ולפעול בשטוח למשך שנתיים נוספות, על מנת להשלים את עשרת הקידוחים על פי תכנית הקידוח. עם זאת ממשיכה החברה לדווח ש"התוצאות הראשוניות של הקידוחים שהושלמו מתאימות לתחזיות הראשוניות שבתכנית הקידוח." על פי התכנית מתכוונת החברה להפיק נפט באמצעות מיצוי נפט הספוג בסלעים שבאתר הקידוח. שורת הקידוחים מיועדת לבדוק אם הנפט הקיים בקרקע נמצא בכמויות ובריכוז המתאימים לקידוח מסחרי.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy