פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
השותפים בכריש ותנין נערכים למכירה
15/11/2015 06:32

השותפות במאגרי הגז כריש ותנין נערכות להשלמת האישור של מתווה הגז, המחייב בין היתר את מכירת המאגרים לגורם חיצוני. חברות נובל אנרג'י, דלק קידוחים ושותפות אבנר הודיעו על חתימת הסכם על פיו חלקה של נובל בשותפות יימכר בחלקים שווים לדלק קידוחים ואבנר (שתיהן בשליטת קבוצת דלק) תמורת 67.1 מיליון דולרים.

 | חדשות האנרגיה |

על פי תנאי המתווה מחוייבות דלק קידוחים, אבנר ונוהל למכור את מאגרי כריש ותנין לגורם חיצוני, על מנת ליצור תנאים לתחרות בשוק הגז. הגז במאגרים מיועד לשיווק בשוק המקומי בלבד, בתחרות עם הגז המופק ממאגר תמר. המועמדת העיקרית לעסקה היא חברת אדיסון האיטלקית, אולם לאחרונה נעשו מאמצים לעניין בעסקה גם את חברת ENI, שגילתה את שדה הגז בזוהור, וכן את חברת פוסום הסינית, שהשתלטה לאחרונה על חברת חיפושי גז ונפט האוסטרלית רוק אויל.

על פי העיסקה שנחתמה בין השותפות בכריש ותנין, יקבלו דלק קידוחים ואבנר את הזכות למכור את חלקה של נובל (47%) תמורת הסכום שנקבע, ונובל תקבל את הסכום שנקבע בעסקה. המשמעות היא שאם יימכר חלקה של נובל במאגרים בסכום גבוה יותר יזכו דלק קידוחים ואבנר בהפרש, והם גם מסתכנות באפשרות שהעסקה תיסגר במחיר נמוך יותר. החברות הדגישו בהודעתן שעד למכירת המאגרים לא צפויות השקעות נוספות בפיתוח המאגרים.

ההסכם מותנה אישורו הסופי של מתווה הגז, ובמתן פטור מהסכם כובל על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. כמו כן יתבקשו בעלי תעודות ההשתתפות באבנר לאשר אותו, שכם ביצועו חורק מהסכם השותפות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy