פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 08.05.2024
האצ'יסון מתעניינת בעסקת תנין וכריש
16/11/2015 20:03

חברת ההשקעות האצ'יסון וומפואה מהונג קונג מתעניינת בעסקת הרכישה של מאגרי תנין וכריש. כך דיווח הבוקר העיתון "כלכליסט". האצ'יסון, המיוצגת בישראל על ידי עמיקם כהן ודן אלדר, הקימה בישראל את חברת הסלולר פרטנר ושלטה בה במשך למעלה מעשור.

 | חדשות האנרגיה |

היא גם שותפה במתקן ההתפלה במתקן שורק והתעניינה בהשתתפות במכרזי הנמלים החדשים. עם זאת אין לחברה פעילות בתחום האנרגיה ואין לה ידע ומערכות הנדרשות להפעלת קידוחים ימיים. בענף האנרגיה מעריכים שאם האצ'יסון תהיה מעורבת בעסקת המאגרים היא תהיה גורם מתווך ומממן, והשתתפותה תהיה מותנית בכניסתה של חברת אנרגיה גדולה, שתביא לעסקה את המערכות והמיומנות הנדרשת. במסגרת ההערכות למכירת המאגרים הודיעו השותפים על מכירת חלקה של נובל, 47% לשותפים הישראלים דלק קידוחים ואבנר. חברת האנרגיה העיקרית המוזכרת כרוכשת אפשרית למאגרים היא חברת אדיסון האיטלקית. בחודשים האחרונים ניסו אנשי משרד האנרגיה לעניין בעסקה חברות נוספות. בין היתר נפגשו אנשי המשרד עם חברת פוסון הסינית שרכשה את חברת חיפוש הנפט האוסטרלית רוק אויל.

מכירת המאגרים כריש ותנין אמורה להיות חלק ממתווה הגז שאישורו מתעכב. בשבוע הבא אמור להיפתח בוועדת הכלכלה הדיון במתווה הגז. על פי החוק חייב ראש הממשלה, המחזיק בתיק שר הכלכלה, להיוועץ בוועדת הכלכלה הטרם יחליט לחתום על המתווה. הדיון בוועדת הכלכלה אינו מחייב את ראש הממשלה, אולם על פי ההערכות הוא ירכז ענין רב נוכח העימות הצפוי בין נציג הממשלה וחברות הגז למתנגדי המתווה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy