פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
20 מכוניות הורדו מהכביש בשל זיהום
17/11/2015 15:47

במבצע אכיפה של המשרד להגנת הסביבה נגד כלי רכב מזהמים ברחבי חיפה נבדקו 114 כלי רכב ,20 מכוניות הורדו מהכביש בשל פליטת זיהום אוויר ונרשמו כ-20 דוחות לנהגים על רכבים מזהמים. במהלך המבצע בסוף השבוע, נפרסו ארבע ניידות בדיקה של המשרד להגנת הסביבה במוקדים שונים ברחבי העיר ביניהם מפרץ חיפה, נשר, דניה ומרכז העיר. המבצע המבצע נערך בשיתוף עם מדור הגנת הסביבה, משטרת ישראל.

 | חדשות האנרגיה |

זיהום האוויר כתוצאה מפליטות כלי רכב  הוא הגורם העיקרי לזיהום האוויר בישראל. בדו"ח שפורסם על ידי ארגון ה-OECD  הוערך שזיהום האוויר בישראל מוביל ל-2,500 מקרי מוות מוקדם בשנה. מחציתם, 1,250 מקרי מוות, נובעים מזיהום אוויר מתחבורה בלבד. חוק אוויר נקי קובע כי אין לחדש את רישיון הרכב אלא אם הוא עומד בהוראות החוק ועובר בהצלחה בדיקת פליטת זיהום אוויר מהרכב. הפליטות מכלי הרכב הישנים מהוות מפגע סביבתי חמור ופוגעות באיכות האוויר ובחיי הציבור כולו. פליטת הגזים נחשבת לאחד הגורמים העיקריים לזיהום אוויר ולהתחממות כדור הארץ. כלי הרכב פולטים תערובת מזהמים הכוללת תחמוצת חנקן, פחמימנים, פחמן חד חמצני וחלקיקים.

השפעתו של זיהום אוויר מרכבים חמורה יותר מזיהום אוויר ממקורות נייחים, וזאת כיוון שפליטת המזהמים נעשית בגובה פני הקרקע ובאזורים צפופי אוכלוסיה, כדוגמת ירושלים, כך שהשפעתם מיידית ומרוכזת. כאשר מקורות הפליטה מרוחקים וגבוהים יותר, ריכוזם יורד והשפעתם על האוכלוסייה קטנה.

מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר: "בכל הקשור למלחמה בזיהום האוויר לא נפקיר את בריאות האזרחים. הנחתי את צוותי הפיקוח והאכיפה במשרד להגנת הסביבה לנקוט ביד חזקה ולהגביר את הפעילות בשטח כך שהטווח הזמן הקרוב יורגש השינוי האיכות האוויר ואיכות החיים"


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy