פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
בריטניה תסגור תחנות פחמיות
18/11/2015 18:20

בריטניה מתכננת לסגור את כל תחנות הכוח הפחמיות שלה עד שנת 2025 ולהמיר אותן בתחנות כוח המתודלקות בגז. כך הודיעה שרת האנרגיה הבריטית, אמבר ראד. ראד הוסיפה שתתמוך גם בהקמת תחנות כוח גרעיניות כתחליף לייצור חשמל ממקורות מזהמים ההודעה פורסמה לקראת וועידת האקלים הצפויה להתכנס בפריז בסוף החודש.

 | חדשות האנרגיה |

בבריטניה פועלות 12 תחנות כוח פחמיות המספקות כ-29% מהאנרגיה של המדינה. לדברי השרה תחנות הכוח הפחמיות סובלות מחוסר אמינות  פחם הוא הדלק המזהם ביותר ולכן יש להפסיק את השימוש בו.

הפסקת השימוש בפחם עשויה לייקר את החשמל בבריטניה שכן היום הפחם הוא הדלק הזול ביותר לייצור חשמל. בישראל גרמו ירידות מחירי הפחם והוזלה משמעותית במחיר החשמל. הפחם משמש דלק עיקרי לתחנות הכוח של חברות החשמל, חברת החשמל רואה בשימוש בפחם חיוני לשמירת גיוון מקורות התדלוק שלה והיא נמצאת בעיצומו של פרוייקט גדול להתקנת מסננים שיצמצמו בשיעור ניכר את פליטת המזהמים מתחנות הכוח הפחמיות שלה. במשרד האוצר שוקלים להטיל על הפחם בלו שיצמצם את כדאיות השימוש בו.

התלות בפחם עשויה להתגלות בעייתית בעתיד, שכן מספר מדינות הודיעו על כוונתן לצמצם ואף להפסיק לחלוטין את הפקת הפחם בתחומן, ובהן אוסטרליה הנמנית עם ספקיות הפחם לישראל.

ארגון גרינפיס הודיע בתגובה: "זהו רגע היסטורי במדינה בה החלה המהפכה התעשייתית. ובינתיים, בארץ, שר האנרגיה שטייניץ כובל אותנו לעידן האבן. ללא צעדים ממשיים למעבר למקורות אנרגטיים מתחדשים, עלול מס הפחם לשמש כמס שפתיים בלבד. וכך, בנוסף למחיר הזיהום החמור - תגולגל החשבונית לצרכנים התלויים במונופול חברת החשמל. אנחנו מצפים כי לקראת ועידת פריז בסוף החודש יקרא שטייניץ מחדש את המפה ויקבל החלטה אסטרטגית, שתממש את מאגר אנרגיית השמש ותמצב את ישראל כשחקן מוביל. מתווה סולארי לא רק ייתן מענה הכרחי לשינויי האקלים ויהפוך את ישראל לחסינה יותר לנזקי מזג האוויר, הוא אף יפחית את זיהום האוויר ויחסוך סכומי עתק לאזרחי המדינה ולכלל המשק"


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy