פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ועדת הכלכלה תתחיל ביום א' לדון על מתווה הגז
18/11/2015 18:27

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, על כוונתו להתחיל כבר בשבוע הבא בסדרה של דיונים במסגרת הליך ההתייעצות עם ועדת הכלכלה, בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

 | חדשות האנרגיה |

זאת בהתאם לבקשת ראש הממשלה לקיים את ההתייעצות, לשם מתן פטור להגבלים עסקיים בפעילות בשדות הגז הטבעי תמר ולווייתן. בפנייתו לראש הממשלה ציין היו"ר כבל כי "מתן הפטור לפי סעיף 52 הוא הליך חריג עד מאוד, העוקף את מערך הפיקוח הסדור והמובנה על הגבלים עסקיים במשק (הממונה על רשות ההגבלים ובית הדין להגבלים עסקיים) – הליך שזו הפעם הראשונה בה יש כוונה להפעילו". עוד כתב היו"ר כבל לראש הממשלה כי "כדי לקיים את הליך ההיוועצות כדין, ובכללו לקיים דיון ציבורי הולם, ועדת הכלכלה זכאית וחייבת לקבל את כל המידע והמסמכים שעמדו ביסוד ה'מתווה' וביסוד החלטתך כשר הכלכלה לפעול מכוח סעיף 52 האמור ולתת פטור לשורה ארוכה של הסדרים כובלים ולהיבטים מסוימים של מונופול דלק-נובל אנרג'י מחוק ההגבלים העסקיים".

היו"ר כבל הוסיף: "בכוונתי להוביל דיון מקצועי ורציני, בשקיפות מלאה, כדי לאפשר לחברי הוועדה להיחשף לכל המידע הדרוש כדי לקיים את ההתייעצות הטובה ביותר למען אזרחי ישראל, ולממש בצורה המיטבית את כוונת החוק".

הליך ההיוועצות יחל כבר ביום ראשון הקרוב בישיבה מהשעה 15:00, שתוקדש לשמיעת עמדתם של נציגי הארגונים החברתיים ונציגי הציבור, בה ישתתף גם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי. הישיבה השנייה תוקדש גם היא להמשך שמיעת הארגונים החברתיים ונציגי הציבור, והיא תתקיים ביום רביעי הבא (ה-25 בנובמבר 2015, י"ג בכסלו תשע"ו) בשעה 9:30.

בשבועיים שלאחר מכן תמשיך הוועדה בסדרה של דיונים אינטנסיביים במסגרת הליך ההיוועצות, ותייחד דיון להיבט הכלכלי והתחרותי של המתווה, דיון שיעסוק בהשפעה על יחסי החוץ ודיון בהיבטים הביטחוניים. דיונים נוספים יתקיימו בהשתתפות ראש הממשלה ושר הכלכלה נתניהו ושר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ח"כ יובל שטייניץ. לאחר מכן תתקיים ישיבה בה ישתתפו חברי הוועדה בלבד, לצורך סיכום הדיונים.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy