פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
הופעת השר גבאי בוועדת הכלכלה נדחתה ליום רביעי
19/11/2015 10:21

למרות הלחצים מלשכת ראש הממשלה מתכוון השר לאיכות הסביבה, אבי גבאי, להופיע בדיוני וועדת הכלכלה על מתווה הגז. עם זאת נדחתה הופעתו של גבאי מיום ראשון הקרוב ליום רביעי. גבאי הוא היחיד מבין שרי הממשלה שהצביע נגד מתווה הגז, ונחשב למבקר כבד משקל למתווה אותו מבקש ראש הממשלה לאשר עד סוף השנה.

 | חדשות האנרגיה |

 בהתאם לסעיף 52 חייב ראש הממשלה, שנטל לידיו את סמכויות שר הכלכלה לאחר פרישתו של השר אריה דרעי, להיוועץ בוועדת הכלכלה בטרם יחתום על אישור המתווה. הוועדה, בראשות ח"כ איתן כבל, אמורה להתחיל בדיוניה ביום ראשון. מועד תחילת הדיונים אמור להיות יומם של מבקרי המתווה, ובהתאם לכך זימן כבל את השר גבאי. בעקבות הידיעות על זימון השר נזעקה לשכת ראש הממשלה להביע ביקורת על המהלך. בכירים בלשכה טענו שכחברת ממשלה מחויב גבאי להחלטותיה ולאחר שהתקבלה החלטה הוא מנוע מלהשמיע ביקורת פומבית עליה. מאידך מחויב חבר ממשלה גם בנאמנות לכנסת ולהתייצב כאשר הוא מזומן לדיון. בעקבות חילופי הדברים הוחלט לפי שעה שגבאי יתייצב לדיון אבל לא במסגרת "ישיבת המתנגדים".

בניגוד לרבים מהמתנגדים למתווה הגז, גבאי אינו השולל עקרונית חתימה על מתווה שיאפשר את המשך פיתוח מאגרי הגז ויצוא חלק ניכר מהגז. אולם גבאי סבור שבמשא ומתן נוקשה יותר יכולה היתה הממשלה להשיג תנאים טובים יותר לפיתוח שדות הגז, להימנע מהקלות ביצוא הגז בטרם יפותחו שדות נוספים ותשופר תשתית האספקה לטובת הגברת ההיצע המקומי, לפשט את המיסוי על רווחי הגז ולקבוע מחירים נוחים יותר לשוק המקומי.

מתנגדי המתווה אחרים שיופיעו בוועדה צפויים להעלות דרישות לביטול המתווה, הלאמת שדות הגז, וביטול ההסכמה ליצוא הגז, על מנת להבטיח ביטחון אנרגטי לדורות.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy