פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כחלון מבקר את מתווה הגז
21/11/2015 17:44

שר האוצר משה כחלון מותח ביקורת מרומזת על מתווה הגז. בראיון ששודר ביום שישי בחדשות ערוץ 2 אמר כחלון על מתווה הגז: "אני חושב שלאזרחי ישראל מגיע יותר ואפשר היה לקבל יותר".

 | חדשות האנרגיה |

כחלון סירב לפרט אבל דבריו תואמים את הביקורת שהשמיע חבר מפלגתו השר אבי גבאי. גבאי, שהיה השר היחיד שהתנגד לאישור המתווה על ידי הממשלה, טוען שהמדינה יכולה היתה להשיג תוצאה טובה יותר במו"מ שנוהל מול חברות הגז. בין היתר טוען גבאי שהמחיר שנקבע במתווה גבוה מידי, שניתן היה להבטיח שיפור תשתיות הגז כתנאי להקדמת היצוא וכי על המדינה היה לקבוע משטר מיסוי פשוט יותר על חברות הגז. יצויין שגם גבאי וגם כחלון אינם מזדהים עם המתנגדים באופן מוחלט להסכם, ואינם מציעים להלאים את מאגרי הגז או להימנע כליל מיצוא.

למרות הביקורת, הצביעה כל סיעת כולנו בכנסת בעד אישור מתווה הגז.

כחלון מדיר עצמו ממעורבות בטיפול במתווה הגז על רקע חברותו האישית עם קובי מימון, שהוא בעל עניין הענף ונחשב בעיני רבים לבעל שליטה בחלק מהחברות בענף. בראיון הסביר כחלון שוב כי במהלך מערכת הבחירות הוא חשב שיוכל לעסוק גם בענף הגז למרות קשריו עם מימון אולם לאחר שנבחר התברר שטעה. "התברר שיש חשש לניגוד עניינים גם אם אתה רוצה להחמיר וגם אם אתה רוצה להקל" אמר כחלון כשהוא רומז שאם היה יכול להתערב, לא היה זה בהכרח לטובת מקורבו.

היום צפויה וועדת הכלכלה של הכנסת להתחיל בדיוניה על מתווה הגז. הדיון ייפתח בהופעת של יחידים וארגונים המתנגדים לאישור המתווה.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy