פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
שטייניץ לחץ והמצרים נענו
23/11/2015 21:14

ראש ממשלת מצרים הודיע שמצרים תזדקק ליבוא גז בעקבות פנייתו של שר האנרגיה יובל שטייניץ. כך אמר שטייניץ היום בפתיחת וועידת אנרגיה ועסקים בתל אביב. בהרצאה שנשא שטייניץ בוועידה הוא אמר שמתווה הגז שאישרה הממשלה הווא המתווה הטוב ביותר האפשרי.

 | חדשות האנרגיה |

לדבריו יביא המתווה לפיתוח מזורז של מאגרי כריש ולווייתן, ויציל את המשק ממונופול הגז. "מי שרוצה לעצור את המתווה ינציח את המונופול" אמר שטייניץ "מתווה הגז הוא מבצע הצלה למשק האנרגיה ותהיה זו איוולת וחוסר אחריות לעצור אותו" אמר שטייניץ. הוא מתח ביקורת על הקוראים להימנע מייצוא הגז בנימוק שיש לשמר ביטחון אנרגטי למדינת ישראל ואמר "היצוא הוא תנאי לפיתוח לווייתן. "ללא יצוא גז נשאר ללא הכנסות, ללא הערך המדיני של הגז וללא ביטחון אנרגטי.

לקראת המשך הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על הערך המדיני של יצוא הגז הדגיש שטייניץ את ערכו המדיני של המתווה ושל היצוא: "זו הפעם הראשונה שמצרים וירדן מוכנות ליצור קשר כלכלי משמעותי עם ישראל" אמר שר האנרגיה.

מנכ"ל חברת אקו אנרג'י ד"ר עמית מור פתח את הדיון ואמר שהמתווה הוא מתווה טוב ויש לחתום עליו. ד"ר מור אמר כי הוא צופה שהמחסור בגז במצרים יסתיים בשנת 2025 ועד אז יש ליצוא הגז הישראלי חלון הזדמנויות שיש לנצל אותו. ד"ר מור ערך השוואה בינלאומית בין מחירי הגז בעולם למחיר המוצע במתווה הגז וציין כי מחיר הגז במתווה הוא בהחלט סביר. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy