פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
BG נכנסת לשותפות באפרודיטה
23/11/2015 21:25

חברת BG קונה מנובל 35% ממאגר אפרודיטה בקפריסין תמורת 165 מיליון דולר. תכולת מאגר אפרודיטה נאמדת ב-4 טריליון רגל מעוקבים. "BG מביאה לשותפות יכולות טכניות, פיננסיות ושיווקיות מהותיות" אמר קית אליוט, סגן נשיא נובל אנרג'י למזרח הים התיכון "הנוכחות הממושכת שלהם והניסיון האזורי הם תוספת משמעותית לזו שלנו."

 | חדשות האנרגיה |

 נובל תשאר בעלת 35% מהמאגר תהיה המפעיל הראשי. ביתרת המניות מחזיקות שותפות דלק קידוחים ואבנר. לשותפויות הישראליות היתה אופציה לרכישה של 20% ממניות נובל אולם במסגרת ההסכמים תבוטל אופציה זו. העסקה צפויה להסגר בסוף השנה, במקביל לעסקה שבמסגרת רכשה BG את חברת של, בעלת נכסי גז ונפט במצרים. נכסים אלה כוללים מתקן הנזלה שעבורו מייעדת BG ככל הנראה את הגז הקפריסאי.

יצויין ש-BG היתה בעבר מועמדת לבצע את קידוח תמר אולם לחצים פוליטיים וקשיים בירוקרטיים גרמו לחברה לנטוש את פעילותה בישראל. העניין המחודש שהיא מגלה בתגליות הגז באזור עשויים ללמד שהחברה עשויה לחזור ולתפוס מקום מרכזי גם בשוק הגז הישראלי ואולי אף להשתתף במכרזי כריש ותנין.

מאגר אפרודיטה הוא מאגר סמוך למאגר לווייתן הישראלי ושני המאגרים אמורים על פי התוכנית להיות מפותחים במקביל. על פי התכנית תוליך תשתית משותפת את הגז משני המאגרים  למתקני הנזלה במצרים. העסקה עשויה לשנות את ההערכות בישראל, על פיהן אין סיכוי ליצוא גז למתקן ההנזלה של BG ויעד היצוא יהיה ככל הנראה מתגן ההנזלה המתחרה של שותפות יוניון פנוסה. אם ייוצא הגז של לווייתן במשותף עם אפרודיטה גדולים הסיכויים שהלקוח הסופי של יהיה מתקן ההנזלה של BG.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy