פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
חילופי האשמות בין פרקש לחברת החשמל
24/11/2015 17:59

זעם בחברת החשמל על יו"ר רשות החשמל אורית פרקש הכהן, שהאשימה את החברה בחוסר שקיפות. בוועידת אנרגיה לעסקים אמרה פרקש הכהן כי לחברת החשמל כמונופול, יש עניין לפעול בחוסר שקיפות ואף להרע את מצבה, שכן היא גדולה מכדי ליפול".

 | חדשות האנרגיה |

היא האשימה את החברה שהיא פנתה לרשות ניירות ערך על מנת להסדיר הצגה מחמירה של של מצבה הכספי. לדבריה ביקשה החברה מהרשות שתאשר שאין בישראל שוק עמוק של אג"ח, החלטה שהיתה מגדילה את מחויבותה האקטוארית של החברה ומקטינה את הונה העצמי. פרקש ציינה שחברת החשמל סירבה לרוקן את חשבון הנאמנות עבור עובדיה למרות שהדבר מרע את מצבה. "יש כאן בעיה של מערך התמריצים" אמרה פרקש.

בתגובה נמסר מחברת החשמל: הגברת פרקש ממשיכה בתעלולי היח"צ שלה וכהרגלה בורחת מאחריות  למצבה הפיננסי של חברת החשמל ומצב תשתית החשמל בישראל כפי שגם מבקר המדינה קבע. משק החשמל בישראל הוא תחום מקצועי עם אחריות לאומית והגיע הזמן שלקראת סיום תפקידה היא תבין זאת.

יצוין כי בין רשות החשמל וחברת החשמל קיים עימות מתמשך על רגע בעיות פיקוחיות שונות. בין היתר מתנגדת חברת החשמל להחלטות הרשות להפחתת תעריפים, בטענה שהרשות טרם סיימה את הערכת עלויות הולכת החשמל. רשותה החשמל טוענת מצידה שחברת החשמל היא האחראית לעיכוב בהשלמת מלאכת הערכת העלויות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy