פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
גבאי דחה שוב את הופעתו בוועדת הכלכלה
24/11/2015 19:19

דיוני וועדת הכלכלה במתווה הגז יתחדשו מחר בבוקר, וגם הפעם לא ישתתף השר להגנת הסביבה אבי גבאי בדיון. גבאי הוזמן לוועדה על רקע התנגדותו המפורסמת למתווה הגז. לאחר פרסום דבר הזמנתו הופעלו על השר גבאי לחצים כבדים להימנע מההופעה.

 | חדשות האנרגיה |

דובריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו שאין זה נאה ששר בממשלה יופיע בוועד בכנסת וידבר על התנגדותו להחלטה שהתקבלה על ידי הממשלה בה הוא חבר. למרות הלחצים הודיע גבאי בשבוע שעבר שהוא מתכנן להופיע בוועדה אבל דחה את הופעתו מיום ראשון ליום רביעי, מטעמים טכניים. גם היום אמרה דוברת השר שהוא אינו נסוג מכוונת להתייצב בוועדת הכלכלה, ורק אילוצים טכניים מאלצים אותו לדחות את ההופעה ולתאם מועד אחר להשתתפותו בדיון.

תוצאות הדיון במתווה הגז אינם מחייבות. הדיון מתקיים בתוקף החוק המחייב את שר הכלכלה להיוועץ בוועדה בטרם יקבל החלטה לחתום על המתווה על פי סעיף 52 המאפשר לעקוף את סמכות הממונה על ההגבלים העסקיים. אם זאת מקווה יו"ר הוועדה, איתן כבל, שלדיונים ולדברים שייאמרו בוועדה יהיה תוקף מוסרי שיעורר מחאה ציבורית נגד החתימה על המתווה. עם זאת מרבית הטענות שנשמעו בדיונים עד כה אינן חדשות. תומכי המתווה ומתנגדיו השמיעו נימוקים מוכרים, ולכן גם לא זכו להד תקשורתי נרחב.  

בדיון שיפתח מחר בבוקר צפויים להופיע מתנגדים נוספים למתווה לצד תומכים הדורשים חתימה מזורזת על המתווה המוצע: תעשיינים, ארגונים ירוקים  ונציגי ממשלה. בין היתר הוזמנו נציגים מאדם טבע ודין, עמותת הצלחה, איגוד התעשייה הקיבוצית, המועצה הלאומית לכלכלה, הפורום לשמירה על החופים, ישראל יקרה לנו והתאחדות התעשיינים.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy