פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
מתיחות בין שטייניץ לגבאי
29/11/2015 17:56

מחריף העימות בין שר האנרגיה יובל שטייניץ לשר להגנת הסביבה אבי גבאי. בסוף השבוע שעבר מתח גבאי ביקורת אישית על התנהלותו של שטייניץ ועל דברים שאמר על המתנגדים למתווה הגז.

 | חדשות האנרגיה |

הדברים שאמר גבאי היו על סף התמיכה במפגינים נגד מתווה הגז, למרות שלא אמר זאת מפורשות: "שמעתי הבוקר את שר האנרגיה מדבר על מפגיני הגז וקורא להם אנרכיסטים" אמר גבאי למשתתפי צעדת האקלים בתל אביב "אני חבר ממשלה ומחויב להחלטות הממשלה. אבל אני לא זוכר שנכתב בהחלטת הממשלה שהמתנגדים הם אנרכיסטים. שר האנרגיה חייב להתנצל בפני עשרות אלפי אנשים, משלמי מסים שמשקיעים מזמנם כדי להתנגד למתווה. זו זכותם הלגיטימית."

 בין שטייניץ לגבאי  שורר מתח על רקע חילוקי דעות במגוון נושאים. בין היתר מותח השר גבאי ביקורת על מתווה הגז אותו מנסים ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר שטייניץ לקדם. על רקע זה עלו על שרטון הניסיונות לשיתוף פעולה בין המשרדים לקידום התכנית להפחתת הפליטות והגברת השימוש באנרגיות מתחדשות. מיד עם תחילת העבודה על גיבוש התכוניות התעוררו חילוקי דעות בין הצוותים. בין היתר מציע משרד האנרגיה להפחית את השימוש בפחם באמצעות העלאת הבלו על הפחם וייקורו מעבר למחיר הגז. המשרד להגנת הסביבה מתנגד לתוכנית, בנימוק שהיא צפויה לגרום לייקור משמעותי של החשמל. בעקבות חילוקי הדעות מודיע כל אחד מהמשרדים שבכוונתו לגבש תכנית משלו להפחתת הפליטות. ועד שיגובשו התוכניות והממשלה תכריע ביניהם, יוצא ראש הממשלה לוועידת האקלים בפריס. ראש הממשלה צפוי לנאום בוועידה ולספר על תכניות הממשלה להפחתת הפליטות המזהמות, אולם מאחורי הבטחותיו של נתניהו לא תעמוד כל תכנית למימוש ההצהרות.

למרות לחצים כבדים שמפעילה לשכת ראש הממשלה, הודיע גבאי שבכוונתו להופיע גם בפני וועדת הכלכלה הדנה במתווה הגז, ולהסביר בוועדה את עמדתו ועל פיה מתווה הגז אינו טוב ויש להכניס בו תיקונים משמעותיים. עמדה זו נתמכת גם בדברים שאמר שר האוצר משה כחלון, למרות שכחלון ממשיך לטעון שהוא מנוע מלהתערב בדיונים על המתווה. הופעתו של גבאי בוועדה נדחתה מספר פעמים בנימוקים טכניים, ובסוף השבוע טענו מקורות מקורבים לוועדה שהופעתו נקבעה ליום רביעי הקרוב. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy