פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
חח"י התחייבה לעודף TOP
29/11/2015 18:05

הסכם ה-Take or pay של חברת החשמל עם שותפות תמר עשוי לחייב אותה ברכישת כמויות גז עודפות בהיקף של כ-800 מיליון דולר. כך אומרת החברה בתשקיף מדף שפרסמה בסוף השבוע לקראת הנפקת איגרות חוב.

 | חדשות האנרגיה |

ההערכה מתבססת על תחזית רכישות הגז של חברת החשמל והיא עשויה להשתנות בעתיד. החוזה בין תמר וחברת החשמל נחתם בשנת 2012 על בסיס תחזיות הביקוש לחשמל והביקוש לגז שינבע ממנו. לאחר חתימת החוזה התברר שהתחזיות לגידול בביקוש לחשמל היו גבוהות מידי, "מקדמי הביטחון" שלקחו ראשי חברת החשמל בניסיון להבטיח אספקת גז היו גבוהים, יצרני החשמל הפרטיים נגסו בכרבע משוק החשמל,  ובמקביל גרמו הפרשי המחירים בין הפחם והגז להעדפת חברת החשמל לצרוך פחם על חשבון גז. התחזיות לגבי עודפי הגז שהזמינה החברה עשויות להשתנות אם היא תחוייב להקטין את צריכת הפחם על חשבון השימוש בגז, מטעמי איכות האוויר או בגלל גורמים אחרים.

החברה מבהירה שההסכם אינו מחייב אותה לשלם עבור גז שלא צרכה, והיא תקבל את כמות הגז העודפת עליה שילמה במועד מאוחר יותר. החברה מדגישה שבמסגרת המנגנון שנקבע בין הצדדים היא לא תשלם תמורת גז אותו לא צרכה.

עם זאת עולה מהדיווח שפירטי מנגנון ההתחשבנות אינם סגורים עדיין וחברת החשמל  לרשום הפסדים אם הגז שתקבל במועד מאוחד יותר יהיה זול מהמחיר אותה שילמה קודם לכן במסגרת ההתחייבות.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy