פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
רווח מיליארד שקל לחברת החשמל
30/11/2015 12:13

חברת החשמל סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2015 ברווח של כמיליארד ש"ח לעומת 349 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

 | חדשות האנרגיה |

 הרווח בתשעת החודשים הראשונים וברבעון הנוכחי נובע בעיקר מירידה בהוצאות המימון בשל הקיטון בהפסד כתוצאה משערוך עסקאות הגנה לפי שווי הוגן לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת, חרף העובדה כי תעריף החשמל ירד בתחילת חודש פברואר בסך של כ  12%  ובחודש  ספטמבר בסך של כ 6% והביא לירידה בהכנסות החברה וכן חרף הגידול בעלויות הדלקים וברכישות החשמל.   החברה רשמה בתקופה זו הוצאה חד פעמית בגובה של 561 מיליוני ₪  בגין מהלכי ההתייעלות הפנימית שלה וצמצום בכח האדם.

יו"ר החברה,  יפתח רון-טל: "הניהול השמרני והאחראי של הנהלת חברת החשמל ימשיך לבוא לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של הרבעון.  בנוסף, החברה נוקטת כבר למעלה משנה בצעדי התייעלות חד צדדיים, אשר, התוצאות הכספיות ברבעונים האחרונים מביאים זאת לידי ביטוי.  אך אין בכך די. אין ספק כי היום יותר מתמיד מבינים קברניטי המשק את חיוניותה של הרפורמה לעתידו של משק החשמל בישראל בכלל ולעתידה של חברת חשמל בפרט. מהפכת הגז הטבעי הקורמת עור וגידים לצד הרחבת פעולתם של יצרני החשמל הפרטיים מאתגרים את חברת חשמל בסביבה תחרותית ,אך ללא כללי משחק ברורים. מצב דברים זה אינו בריא, וטוב תעשה המדינה אם תאיץ את אישור רפורמה חיונית זו ".

 מנכ"ל החברה ,עופר בלוך: "דוחות הרבעון השלישי 2015 מצביעים על המשך מגמת שיפור האיתנות הפיננסית של חברת חשמל והקטנת החוב הפיננסי הכולל בהיקף של 1.1 מיליארד ₪. עיקר השיפור ברווח  נובע מירידה בהוצאות המימון של החברה. אנו רואים שיפור ברווח למרות ירידת תעריף החשמל (בתחילת חודש פברואר בסך של כ- 12% ובחודש  ספטמבר בסך של כ 6% ), גידול בעלויות הדלקים וברכישות החשמל (באמצעות היח"פים), אשר פגעו בהכנסות וברווח. בנוסף, בתקופה האמורה רשמה חברת חשמל הוצאה חד פעמית בגובה של 561 מיליוני ₪  בגין צעדי ההתייעלות הפנימיים בהם החלה אשתקד וצמצום בכוח האדם, הוצאה אשר יש לה השלכה תזרימית חד פעמית".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy