פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
"מצרים לא עומדת בתשלומים על גז"
26/01/2016 14:55

מצריים מתקשה לעמוד בתשלומים לספקי הגז שלה וכתוצאה מכך שוקלים הספקים השעיה של החוזים. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנאל. כלכלתה של מצרים תלויה ביבוא גז נוזלי, לפחות עד יושלם פיתוח מאגרי גז נוספים הקיימים במצרים ברמה המספקת את הצריכה המקומית.

 | חדשות האנרגיה |

על פי הפרסום החמיצה החברה המצרית הממשלתית EGAS את מועדי התשלום על עסקות גז נוזלי, ועוררה חששות מחודשים בקשר לכושרה של הממשלה המצרית לעמוד בהתחייבויותיה. קשיי התשלום נמשכים על פי הדיווח מזה שלושה חודשים, והם כבר גרמו להסטת מסלולה של אנייה שאמורה היתה להגיע למתקן הגיזוז של חברת BP , מחשש שלא שתמורת המשלוח לא תשולם.

מצרים סובלת ממשבר הכנסות במט"ח בעקבות ירידה חדה בהיקף התיירות. התיירות, המהווה מקור הכנסה גדול של מטבע זר, ירדה בשיעורים חדים מאז התרסקות מטוס נוסעים רוסי מעל שמי סיני בסוף אורטובר 2015. בעקבות ההתרסקות, שנגרמה ככל הנראה מחבלה מכוונת שיזמו אירגוני טרור הפו7עלים בסיני, הפסיקו חברות רבות את טיסותיהן לסיני והדבר השפיע גם על תנועת התיירות באזורים אחרים של מצרים. מצרים נתמכת על ידי סיוע פיננסי של מדינות המפרץ ("המועצה לשיתוף פעולה של המפרץ") ויתכן שהירידה בהכנסה של מדינות אלה, כתוצאה מהשפל במחירי הנפט, משפיעה גם היא על יציבותה הפיננסית של ממשלת מצרים.

מצרים סירבה להגיב לידיעות, אולם אם יש בהן אמת הן עשויות לסבך עוד יותר את המו"מ האפשרי למכירת גז ישראלי למצרים. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy