פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
זומר: ניתן להגיע להחלטת השקעה ב-2016
31/01/2016 19:56

מנכ"ל נובל אנרג'י בישראל, ביני זומר, פרסם היום הודעה מיוחדת על רקע הפרסומים על קשיי המימון בענף האנרגיה ומצבה הפיננסי של נובל אנרג'י.

 | חדשות האנרגיה |

על פי ההערכות עשויות חברות הגז להיתקל בקשיים במימון הסכומים הגדולים הנדרשים לפיתוח מאגרי הגז לווייתן ותמר. בהודעתו של זומר נאמר: "על רקע הפרסומים בימים האחרונים ביחס לקשיים מולם ניצבת תעשיית הגז והנפט העולמית ובהקשר לפיתוח לוויתן אין ספק שתעשיית הגז והנפט העולמית ניצבת כיום בפני אתגרים רבים. למרות האתגרים הללו, נובל אנרג'י עושה כל מאמץ כדי לפתח את לוויתן והיא סבורה שהפרויקט יוכל להתקדם בהתבסס על חוזים מקומיים וחוזי ייצוא וכן בשל האווירה החיובית שנוצרה בעקבות אישור המתווה. עם המשך שיתוף הפעולה והמחויבות של הרגולטורים, מדינת ישראל ובעלי החזקה, ניתן להגיע להחלטת השקעה סופית (FID) עד סוף שנת 2016 והזרמת גז לשוק המקומי ולשווקים אזוריים בתוך 3-4 שנים מקבלת ההחלטה,  כבר ברבעון האחרון של שנת 2019”.

הצהרתו של זומר משקפת את המצוקה אליה נקלעו רבים בתעשיה, נוכח ירידת מחירי הנפט וערך ההשקעות. בסוף השבוע שעבר הודיעה נובל על קיצוץ של 50% בהשקעותיה. בהודעה נרמז שתכניות המימון של פיתוח שדות הגז בישראל יתבססו על חוזי מכירה ויצוא של גז, ולא יהיו תלויים ביכולת המימון של נובל או שותפיה. ערב חתימת מתווה הגז הצליחו חברות הגז לעורר רושם שחתימת חוזי היצוא תושלם בתוך זמן קצר לאחר אישור המתווה, אולם עד כה אין סימנים לחתימה על הסכם.

ממשלת מצרים הודיעה כי היא מקפיאה הסכמים ליבוא גז מישראל על רקע המחלוקת בפרשת אספקת הגז המצרי לחברת החשמל. הסכמים אחרים, כמו יצוא גז לטורקיה אינם צפויים להיחתם בתקופה הקרובה.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy