פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
שטייניץ נפגש עם בכירי נובל
01/02/2016 14:12

שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש הבוקר עם משלחת בכירי נובל שדיווחה לו על התקדמות המגעים לחתימה על עסקות יצוא גז ממאגרי תמר ולווייתן.

 | חדשות האנרגיה |

בראש נציגות נובל עמדו סגן נשיא החברה קית' אליוט האחראי לפעילות החברה באזור, וביני זומר מנהל החברה בישראל. בתום הפגישה מסר שטייניץ כי אנשי נובל חזרו על מחויבותם לפיתוח מאגרי הגז בלוח הזמנים שנקבע במתווה הגז ואף הביעו בטחונים שניתן יהיה לעמוד בלוחות הזמנים ואף לקצרם. על פי מתווה הגז עשויה המדינה לבטל את זיכיונם של נובל ושותפיה על מאגר לווייתן, במקרה שהם לא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו במסגרת המתווה.

פיתוח שדות הגז תלוי בחתימת חוזי יצוא משמעותיים של גז, אולם עד כה לא נחתמו חוזים כאלה. יעדי היצוא העיקריים הם לחברות הנזלת גז במצרים, האמורות לייצא את הגז ליעדי יצוא באירופה ובאזורים אחרים של העולם. אולם לעת עתה שוק הגז בשפל מצרים הודיעה שלא תאשר יבוא גז ישראלי עד שלא תוסדר המחלוקת בין חברת החשמל לספקיות גז מצריות בפרשת הפסקת יצוא הגז ממצריים. במקביל מתקיימים מגעים ליצוא גז לטורקיה ובאמצעותה למדינות אחרות, אולם גם מגעים אלה אינם צפויים להבשיל לעסקות בזמן הקרוב.

חברת נובל עצמה נמצאת בימים אלה תחת לחץ פיננסי כבר, בין היתר בכלל עסקת "רוזטה" להפקת נפט מפצלים בארצות הברית. העסקה שהיקפה כ-2.1 מיליארד דולר גרמה לנובל להיקלע למצוקת נזילות דווקא בתקופת שפל בהכנסות מנפט, והיא נאלצה להודיע על קיצוץ דרמטי בתכניות ההשקעה שלה. עם זאת מתכוונים השותפים במאגרים לבצע את הפיתוח במסגרת מימון פרויקטלי- גיוס הון במערכת סגורה המתבססת על הכנסות מחוזי מכירה חתומים, ללא קשר למצבם הפיננסי של השותפים. שיטת מימון זו תאפשר את הפיתוח ללא קשר למצבה הכספי של נובל או של השותפים האחרים.    

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy