פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
שטייניץ: נשקלים תמריצים לחיבור לגז
01/02/2016 14:15

משרד האנרגיה שוקל את הרחבת התמריצים לחיבור מפעלים לרשת הגז הטבעי. כך אמר היום שר האנרגיה יובל שטייניץ עם השלמת קו לחיבור תחנת הכוח בפלמחים לרשת הגז. בשבוע שעבר התריע השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, על כך שמפעלים חדלו להתחבר לגז, מכיוון שמחירי הגז אינם אטרקטיביים. אחד המפעלים שכבר חובר לגז, הגיש בקשה לשוב ולהשתמש במזוט.

 | חדשות האנרגיה |

  גבאי התריע על כך שהעיכוב בחיבור לגז גורם לשימוש מיותר בדלק מזהם. בהודעתו של שטייניץ היום נאמר: כמו בחיבור הגז לתחנות הכוח וההתפלה בנחל שורק, נמשיך לפעול במרץ לפריסת צנרת הגז לכל רחבי המדינה, במטרה להעביר תחנות כוח, מתקני התפלה ומפעלי תעשייה לגז טבעי. בנוסף להסרת חסמים בירוקרטיים, אנחנו שוקלים כעת ביחד עם משרדי האוצר  והכלכלה מתן תמריצים על מנת לעודד מפעלי תעשייה להתחבר לגז טבעי, למרות השפל הזמני במחירי הנפט והמזוט.

היום הודיע משרד האנרגיה כי הסתיימה הקמתו של  קו הולכת גז טבעי מתחנת הגז "חולות" באזור התעשייה הצפוני של אשדוד, לתחנת כוח "שורק" בפלמחים. העלות הכוללת של המקטע החדש, הכולל צינור גז טבעי באורך של כ-15 ק"מ, שתי תחנות אגפה ותחנת הפחתת לחץ ומנייה (PRMS), נאמדת בכ-  100 מיליוני ש"ח. הנחת התשתית בוצעה תוך 12 חודשים חברת נתג"ז (נתיבי הגז הטבעי לישראל). אגף ההנדסה ברשות הגז אישר את תכנון הפרויקט, פיקח על הקמתו ולאחר קבלת תוצאות בדיקות חיוביות – אישר לנתג"ז להתחיל בהזרמת הגז במקטע החדש.

הגז הטבעי שמיועד לתחנת הכוח בשורק יוזרם עם השלמת הקמתה. בנוסף לחיבור תחנת הכוח  תספק תחנת הכוח חשמל למתקן התפלת מים חדש ותמכור את עודפי החשמל המיוצר לרשת. המקטע החדש יאפשר חיבור של חברת חלוקת הגז הטבעי הפועלת באזור לצורך חלוקת גז טבעי לתעשייה ולצרכנים אחרים, וכן חיבור תחנת כוח הנמצאת בבדיקת התכנות.

מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן: " בימים אלה אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לקידום הנחת הקו המזרחי לאורך כביש 6, הקמת קו היצוא שבין סדום לירדן ופרויקטים נוספים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy