פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
אפק קיבלה היתר לשנתיים
01/02/2016 21:45

הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון אישרה את המשך ביצוע קידוחי חיפוש נפט בגולן לשנתיים נוספות. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות של ארגוני סביבה ותושבים המתגוררים ברמת הגולן החוששים מנזקים כבדים לסביבה כתוצאה מפעילות קידוחים והפקת נפט באזור.

 | חדשות האנרגיה |

בעלי הקידוח הם חברת ג'יני אנרג'י מארצות הברית – חברת אנרגיה קטנה שעיקר עיסוקה בשירותי אנרגיה בתוך ארצות הברית, ויש לה נסיון מועט יחסית בתחום קידוחי הנפט. לחברה יש היתר לביצוע 10 קידוחי חיפושים ברמת הגולן.

בקידוחי הניסיון של אפק, בעומק של כ-1500 מטרים, נמצאו סימנים לקרבונים בסלעי בזלת באדמת הגולן אך אין עדיין מידע אם יש באזור נפט הניתן להפקה מסחרית. אם יימצאו כמויות מסחריות של נפט, הן כנראה ספוגות בסלע שאותו יש למצות בהליכי ריסוק. ארגוני סביבה חוששים שתהליכי ההפקה יהיו מלווים ביצירת זיהום ונזק סביבתי כבד שיפגע באיכות החיים של תושבי האזור, בבעלי החיים ובצמחיה ברמת הגולן. מבחינת המדינה, טוענים המתנגדים, הערך הכלכלי של הפקת הנפט באזור נמוך מהנזקים האקולוגיים הרחבים שצפויה ההפקה לגרום.

מאפק נמסר בתגובה להחלטת הוועדה: ״אנו מברכים על החלטת חברי הועדה המחוזית צפון לאשר את בקשתנו להשלים את תכנית החיפושים. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה תוך שקיפות מלאה מול כל רשויות הפיקוח וועדת המעקב מטעם הוועדה המחוזית.

המשך ביצוע קידוחי החיפוש ברמת הגולן  וביצוע מבחני הבאר, הכרחיים על מנת לקבוע האם לראשונה בישראל ימצא מאגר נפט מסחרי משמעותי בדרום הגולן שיוכל להוות את הפתרון ליוקר המחיה ולצמצום הפערים החברתיים בישראל. "


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy