פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אושרה התכנית למתקני הקליטה של הגז
02/02/2016 22:32

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה בישיבתה היום תיקונים לתכנית המתאר הארצית המפורטת לקבלה ולטיפול בגז הטבעי מהתגליות בים ועד למערכת ההולכה הארצית ביבשה. על פי התכנית שעוררה התנגדות נרחבת של תושבים וארגוני סביבה, יוקמו שני מתקנים יבשתיים לטיפול בגז, בעמק חפר ובאתר חנית, סמוך ליוקנעם.

 | חדשות האנרגיה |

התכנית עולה לדיון במועצה הארצית זו הפעם השנייה לאחר שבדצמבר 2015 הורה בגץ על עריכת מספר תיקונים בתכנית שאושרה. בעקבות עתירות פסק בית המשפט כי התכנית הינה "תוצאתו של הליך תכנוני יסודי, מפורט ומקצועי", וכי "תכנית זו נושאת על כתפיה את עצם האפשרות  לפתח מאגרי גז טבעי ולנצל את התועלת הרבה הגלומה בכך למשק הישראלי". עם זאת, הורה להחזיר את התכנית לאישור המועצה לצורך מספר תיקונים ביניהם קביעה כי תינתן עדיפות לטיפול בים, כי המועצה תאשר ולא רק תייעץ בנוגע לתמהיל הפיתוח וכן, הוספת הנחיות המבהירות את החלוקה הפנימית של המתחמים הימיים.

 במטרה להבטיח מעורבות המועצה בפיתוח המתקנים בים, קובעת המועצה כי כל תכנית פיתוח (ולא רק כזו הכוללת מתקנים יבשתיים) תובא לאישורה של המועצה, שתהיה רשאית באותו דיון לקבוע גם הנחיות ספציפיות  לסקר סביבתי שילווה את הבקשה להיתר לאותו מתקן.

לדברי יו"ר המועצה, רו"ח אביגדור יצחקי, לתכנית חשיבות לאומית ותרומה עצומה לעצמאות האנרגטית של ישראל. עוד הוסיף יצחקי כי מימושה יבטיח את היתירות והאמינות הנדרשות באספקת הגז הטבעי למשק הישראלי, תוך שימוש בגז טבעי כמקור עיקרי לייצור אנרגיה בישראל אשר יתרום גם להפחתה משמעותית של זיהום האוויר בישראל.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy