פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אנלייט ומגדל בדרך לפרוייקט חדש
02/02/2016 22:36

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה היום על מו"מ להשקעה נוספת במסגרת המיזם המשותף עם קבוצת מגדל העוסק בהשקעות בפרויקטים בשוק הבינלאומי. השותפות מנהלת מו"מ לרכישת פרויקט רוח במרכז אירופה, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק של 105 מגה וואט. מדובר בפרויקט הרוח הגדול ביותר שיהיה בבעלות אנלייט מאז כניסתה לתחום.

 | חדשות האנרגיה |

במסגרת העסקה, ירכשו השותפות  ואנלייט את מלוא המניות בחברת הפרויקט ואת רישיונות ההקמה והפיתוח שלו ביחס אחזקות שייקבע ביניהן בהמשך ובכפוף לאישורים רגולטוריים בישראל.

עלות ההקמה נאמדת בסך של כ- 160 מיליון יורו. אנלייט מנהלת מגעים לקבלת מימון במתווה Project Finance. הערכות החברה הן כי שיעור המינוף של החוב הבכיר יעמוד על כ- 70% מעלות ההקמה הכוללת. חלקה של השותפות בהון העצמי הנדרש לפרויקט צפוי לעמוד על  45-40 מיליון יורו וחלקה של אנלייט צפוי לעמוד על 25-30 יורו. ההכנסות מהפרויקט צפויות לעמוד על כ- 28 מיליון יורו לשנה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: "אנו נרגשים מהעסקה החדשה המהווה קפיצת מדרגה נוספת בפעילותה של החברה. הידע הנצבר ויכולות הליבה של החברה בתחום האנרגיה המתחדשת בכלל ובתחום אנרגיית הרוח בפרט, יחד עם הסכמי ההשקעה המשותפת שנחתמו לאחרונה מציבים אותה בעמדה מצוינת להמשך צמיחה מואצת בתחום, ולניצול ההזדמנות האדירה שנוצרה בתחום הן בשוק הבינלאומי והן בשוק הישראלי. כיום כל העולם מאוחד בדעה שיש להאיץ משמעותית את פריסתם של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת ככלי מרכזי להשגת יעדי הפחתת הפליטות הגלובאליים. אנו מעודדים מהשינוי החיובי שחל גם בישראל בעמדת משרד האנרגיה ורשות החשמל בנושא, והצהרותיהם האחרונות בנושא הגדלת המכסות בישראל".

אנלייט פועלת בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה והשקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 150 מגה וואט.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy