פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
וייסמן רכוש את סונול
14/04/2016 20:08

קבוצת עזריאלי חתמה על הסכם למכירת סונול לאיש העסקים דודי וייסמן, לשעבר מנכ"ל קבוצת אלון. וייסמן ישלם במדורג 363.5 מיליון שקל, אולם בגלל קיזוז דיבינדים ישלם וייסמן בפועל רק 311 מיליון שקל.

 | חדשות האנרגיה |

החברה הודיעה כי עם השלמת העסקה ישולמו 187.5 מיליון שקלים, בתוך שנה וחצי נוספות ישולמו עוד 21 מיליון שקלים, 52.5 מתוך התמוה יקוזזו נגד דיבידנדים שסונול מחלקת לעזריאלי לפני השלמת העברה וסכום של 5 מיליון שקל יועבר לפירעון חובות של סונול. חלק מהתמורה, 97.5 מיליון שקל, ישולם באמצעות העברת הלוואה שעזריאלי התחייבה לפרוע לוייסמן. תנאי ההלוואה הם ריבית פריים +1% והיא תפרע בתשלום אחד בתוך 60 חודשים ממועד השלמת העסקה.

מכירת סונול אינה כוללת את נכסי הנדל"ן של סונול בפי גלילות ואת מניות חברת סונול בפי גלילות. סונול מחזיקה ב-14.25% ממניות המתחם. שווי הנכסים מוערך ב-107 מיליון שקל ועזריאלי מנהלת מו"מ למכירתם לגורם אחר.

נכסיה העיקריים של סונול הן 187 תחנות דלק המופעלות באמצעות החברה הבת ספרינט בנוסף לכ-50 תחנות תדלוק פנימיות ומוסדיות. כמו כן מחזיקה החברה ברשת חנויות נוחות "סוגוד". מנכ"ל החברה, ניר גלילי, נחקר לאחרונה בחשד לעבירות מס ומרמה בתקופה בה שימש מנכ"ל חברת ש.שלמה. גלילי הכחיש את החשדות.

 סונול נחשבת לחברת הדלק השלישית בגודלה בענף ובניגוד לשתי החברות הגדולות היא ממוקדת בתחום הקמעונאי: אין לה בתי זיקוק כמו לפז ואין לה פעילות הפקת גז וחיפושי אנרגיה כמו לדלק.

ההשקעה בסונול אינה נחשבת לאחת השקעות מוצלחות של קבוצת עזריאלי והמכירה אינה צפויה להניב לקבוצה רווחי הון משמעותיים.

החברה נמכרת על ידי עזריאלי מסיבות אסטרטגיות, לאחר שבעלת השליטה, דנה עזריאלי, החליטה להתמקד בעסקי נדל"ן, קניונים ודיור מוגן, ולהתנתק מעסקים שאינם נחשבים אסטרטגיים לקבוצה.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy