פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
מכרז מסננים למשאיות אשפה
17/04/2016 22:31

המשרד להגנת הסביבה וקק"ל יוצאים במכרז לסבסוד התקנות מסנני חלקיקים על 500 משאיות אשפה שיפחיתו ב 97% את פליטת חלקיקי הפיח, בתקציב כולל של 10 מיליון שקל. את הפרויקט מממנת קק"ל במסגרת התחייבויותיה לממשלה, והוא מצטרף למהלך קודם למימון 50 אוטובוסים חשמליים.

 | חדשות האנרגיה |

מהפכת הבריאות וצמצום הפערים הסביבתיים שמובילים המשרד להגנת הסביבה וקק"ל כוללת סדרת פרויקטים רחבי היקף לצמצום זיהום האוויר, התייעלות אנרגטית ושיפור איכות החיים ברחבי הארץ ובמיוחד בפריפריה, בהיקף כולל של 400 מיליון שקל.

יו"ר קק"ל, דני עטר: "מהלך חשוב זה מהווה מרכיב נוסף בדרך להפיכתנו למדינה נקייה ובריאה יותר. קק"ל שמה לעצמה למטרה להוביל למהפכה ירוקה ויחד עם המשרד להגנת הסביבה לספק איכות חיים לתושבי ישראל במרכז ובפריפריה. לתפיסתנו שמירה על מדינת ישראל ירוקה עבור כלל אזרחיה היא מעשה ציוני ממדרגה ראשונה ".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות נגד תחבורה מזהמת שמהווה גורם מרכזי המסכן את בריאות הציבור. התקנת החלקיקים במשאיות האשפה היא צעד נוסף בדרך לתוכנית שאנו מקדמים להפעלת אזורי אוויר נקי במרכזי ערים, כולל הגבלת תנועתם של רכבים מזהמים"

משאיות אשפה בישראל מונעות בסולר, ומתאפיינות בהאצות ובלימות תכופות המעודדות פליטה מוגברת של מזהמים לאוויר, וכל זאת תוך כדי נסיעה ברחובות מגורים ומרכזי אוכלוסייה. מטרת הפרויקט היא לסייע להפחית את זיהום האוויר מרכבים המונעים בסולר, ולשפר את מצב איכות האוויר במרכזי הערים. המסננים החדשים שיותקנו על משאיות האשפה יפחיתו 97% מפליטת חלקיקי הפיח הרעילים הנפלטים ממנועי הדיזל שהוגדר על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם מסרטן לבני אדם. המשרד להגנת הסביבה פועל יחד עם רשויות מקומיות בישראל להפעלה של אזורים המכונים "אזורי אוויר נקי" במרכזי ערים בישראל, שבהם תוגבל תנועתם של רכבים מזהמים באופן דומה לאזורים הנקיים הפועלים במאות ערים באירופה. בשלב הסופי ליישום התוכנית לאזור אוויר נקי תוגבל כניסת כלי רכב מזהמים למרכז העיר במספר ערים בישראל. כתוצאה מהפעלת תכנית זו, מקווים במשרד להגנת הסביבה, תעלה המוטיבציה של נהגים, חברות תחבורה ציבורית וציי רכב להתקין מסנני חלקיקים בכלי רכב ישנים


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy