פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
השביתה בכוויית בלמה את צניחת הנפט
18/04/2016 21:37

כישלון השיחות להגבלת תפוקת הנפט של מדינות אופ"ק גרם לירידות חדות בשוקי הנפט, אולם הירידות התמתנו במפתיע נוכח שביתה שפרצה בתעשיית הנפט הכווייתית. השביתה גרה לירידה של 50% בתפוקה, ובהתאם לכך עלו מחירי הנפט בשווקים ב-3% לעומת השפל אליו צנחו עם פתיחת המסחר לאחר פרסום כישלון השיחות בדוחא.

 | חדשות האנרגיה |

המגעים להגבלת התפוקה לרמת ינואר כשלו נוכח סירובה של אירן לקחת חלק בהסכם. אירן אף לא שלחה נציגים לוועידה ונראה שמהלך מתריס זה שבר את הכלים, שכן עמדות הצדדים פורסמו כבר שלושה שבועות לפני שנפתחה הוועידה: אירן הודיעה שאינה מתכוונת להשתתף בהסכם נוכח העובדה שתפוקתה קטנה בחצי בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה, בעוד שהמפיקות האחרות מגבירות את תפוקתן לשיא. גם עמדתה של סעודיה, היריבה העיקרית של אירן בעולם הערבי היתה ידועה: סעודיה התנתה את ההסכם בכך שכל המפיקות, כולל אירן, ייטלו בו חלק. עם זאת העריכו משקיפים כי למרות חילוקי הדעות והעמדות המנוגדות יימצא בוועידה פתרון שבמסגרתו יסכימו סעודיה ואירן על מגבלה מרוככת על אירן, כמו למשל היתר להגביר את התפוקה האירנית עד למיליון חביות ביום, אך לא מעבר לכך. ההחלטה האירנית שלא לשלוח נציגות לשיחות בדוחא אותתה שאירן אינה מוכנה להסכם שיטיל עליה מגבלות כלשהן, ובכך נחרץ גורל השיחות עוד בטרם החלו.

ניסיון נוסף להסכם עשוי להיערך בפגישה הבאה של אופ"ק הצפויה להתקיים ביוני אולם לא ברור אם יש סיכוי להסכם נוכח עמדתן העקרונית של המפיקות העיקריות.

אנליסטים צופים שעם סיום השביתה בכוויית ימשיכו מחירי הנפט לרדת אם כי קשה להניח שהם יחזרו למחירי שפל של מתחת ל-30 דולר לחבית. חבית נפט אמריקאית נסחרה הלילה במחיר של כ-40 דולר וחבית נפט הים הצפוני ב-43 דולר.

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy