פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
תשובה הזהיר מפיטורים המוניים
22/04/2016 07:55

יצחק תשובה הזהיר מפני סגירת מפעלים ופיטורים המוניים, עו"ד צבי אגמון רמז שנובל עש8ויים לפנות לערכאות נגד המדינה. פרוטוקולים של הדיונים בין הממונה על ההגבלים לשעבר, דיויד גילה, וראשי חברות הגז, חושפים את הדיונים שהתקיימו בעקבות החלטתו של גילה לחזור בו מההסכם שגיבש לתחרות כחלקית בענף ולפעול לפירוק מונופול הגז.

 | חדשות האנרגיה |

הפרוטוקולים, שפורסמו לראשונה בערוץ 2, אינם חושפים עובדות חדשות או עמדות שהצדדים לא השמיעו בדיונים אחרים ובראיונות לעיתונות. אולם הם חושפים את המבוכה והזעם שתקפו את מנהלי דלק ונובל נוכח המדיניות המבולבלת שהוביל גילה.

"עשינו את ההסדר כדי לקדם את התחרות" אמר גילה כשהוא מתייחס להסדר שהחליט לבטל "אבל הגענו להבנה שזה לא יקדם את התחרות..."

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק הזהיר שביטול ההסדר עלול לגרום להפסקת פיתוח מאגרי הגז, מה שאכן קרה בשטח, אולם האפוקליפסה שתיאר תשובה בעקבות עיכוב הפיתוח, עדיין לא התרחשה: "מדינת ישראל זקוקה לגז, כל המפעלים הקטנים זקוקים לגז, והם ייסגרו אם לא יהיה להם.. הדירוג של מדינת ישראל ירד באופן מידי, תהיה אבטלה המונית, הכנסות המדינה ירדו משמעותית,,, יבוטלו ההסכמים למכירת גז לירדן ולמצרים, זה אפילו יפגע ביחסים של ישראל באזור".   

גדעון תדמור, יו"ר חברת דלק קידוחים באותה עת לא ניסה להמעיט בתיאור האירוע:" ההכרזה על הסכם הפיתוח בין החברות כהסכם כובל היא פיגוע כלכלי ומדיני" אמר תדמור.

הפגישה התקיימה ב-22.12.2014. מנהלי החברות הוזעקו בהתראה קצרה למשרדי הרשות להגבלים עסקיים בירושלים ומנהלי נובל אנרג'י לא הספיקו ככל הנראה להגיע לדיון. החברה יוצגה על ידי עו"ד צבי אגמון, מגדולי המומחים בישראל בתחום ההגבלים העסקיים: "משמעות דבירך הם גמירת שוק הגז" אמר אגמון לגילה "פתאום התהפכתם! אנחנו לא מבינים במה השתנו הנסיבות. משק הגז הוא כעת בר מינן. נובל שומרת לעצמה את כל הזכויות שלה תחת הדין הבינלאומי. יש לנו מעט אמונה בהליך הזה וביכולת שלכם להשתכנע בעמדתנו במהלך השימוע"

עוצמת המבוכה של המנהלים והקושי שלהם להבין את הסיבה לשינוי הבלתי צפוי בעמדת הממונה על ההגבלים ניכרים היטב בדבריו של יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, שניסה להסביר את השינוי בלחצים פוליטיים "זה הכל עניינים של אווירה פוליטית, זה מכתב של שלי יחימוביץ, זה הריח הרע שיוצא מכך שחזרתם בכם" אמר אבו. אולם דגילה חזר ואמר שההחלטה התקבלה על בסיס ענייני וללא קשר ללחצים פוליטיים. "זו עמדה מקצועית לגמרי.. אנחנו לא משנים את דעתנו בגלל פוליטיקה. הגענו למסקנה שההסכם לא יביא לתחרות" 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy