פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
חח"י עשויה לבטל חלק מתכנית הסולקנים
24/04/2016 10:29

חברת החשמל נדרשת על ידי משרד האנרגיה לבחון את הקטנת צריכת הפחם כתחליף להתקנת סולקנים נוספים.

 | חדשות האנרגיה |

שר האנרגיה יובל שטייניץ העביר לחברת החשמל רשמית את ההוראה לבחון תכניות להפחתת הפליטות. כלך דיווחה חברת החשמל לבורסה בסוף השבוע. בהתאם להחלטה קודמת שפורסמה על ידי משרדו, הודיע שטייניץ רשמית לחברה על החלטתו לבטל את התכנית להקמת תחנת כוח נוספת באשקלון (פרויקט D). כמו כן התבקשה החברה להכין תכנית פיתוח חדשה ובמסגרתה יתקנו סולקנים להפחתת פליטות בארבע יחידות בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה (תכנית שאושרה ונכנס לביצוע). בנוסף התבקשה החברה לבחון חלופות שונות להקטנת השימוש בפחם.

כזכור הודיע שטייניץ כי הורה לחברה להקטין את השימוש בפחם ב-15%. החברה מתנגדת להקטנת השימוש בפחם, בין היתר מפני שהפחם זול מגז והשימוש בו מקטין את עלויות הייצור. מאידך יגרום השימוש המוגבר בגז כתחליף לפחם לביטול עודף התשלומים הצפוי לחברה במסגרת הסכם ה-TOP, שבמסגרתו עשויי להיווצר לחברה עודף תשלומים בשנים הקרובות. יתרון נוסף להקטנת השימוש בפחם עשוי להיות ביטול הצורך בהקטנת סולקנים נוספים להקטנת הפליטות מהיחידות הפחמיות. על פי ההודעה "החברה התבקשה לבחון חלופות נוספות ככל שישנן להפחתת השימוש בפחם (חלופות שונות מאלה שנדונו עד היום במסגרת הצוות הממשלתי בנושא). בפרט התבקשה החברה להתייחס לחלופה לפיה יחידות אלו יופעלו במינימום הנדרש לשרידות המערכת ולאספקת חשמל סדירה כחלופה להתקנת סולקנים.

החברה הודיעה כי היא צופה שלתכנית צפויה להיות השפעה מהותית עליה. מאחורי משפט זה מסתתרת ההנחה שהצמצום השימוש בפחם עשוי להביא להגדלת עלויות הייצור. גידול העלויות אמור להביא גם להעלאת מחיר החשמל, אולם שיעור עליית המחיר תלוי במידה רבה בהערכת כחלל עלויות החברה ואישור רשות החשמל להעלאת מחיר זה. לא תמיד מפצה עידון המחיר את מלוא הגידול בעלויות החברה והדבר עשוי גם לפגוע ברווחיותה.

   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy