פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 08.05.2024
אקסון איבדה את הדירוג המושלם
27/04/2016 17:48

חברת האנרגיה הגדולה ביותר בוול סטריט, אקסון מובייל איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, לאחר שחברת הדירוג סטנדארד אנד פורס (S&P) הורידה את דירוג החוב של החברה מ-AAA ל- AA+, לאחר 49 שנים של דירוג מושלם. למרות ההורדה מדובר עדיין בדירוג גבוה מאד, שניתן עד כה רק לשתי חברות נוספות, חברת המחשבים אפל וחברת ההשקעות ג'נרל אלקטריק.

 | חדשות האנרגיה |

 הורדת הדירוג לא הפתיע את השוק מכיוון שחברת הדירוג הכניסה את אקסון לרשימת המעקב בפברואר אחרון תחת התווית "אופק שלילי" – שסימנה אזהרה מפני הורדה צפויה בדירוג. ההפחתה הביאה לעליה בתשואות אגרות החוב של אקסון אך המניה עלתה במסחר בוול סטריט. בעקבות ההורדה נותרו רק שתי חברות לא-פיננסיות עם דירוג אשראי מושלם: חברת התוכנה מיקרוסופט וחברת מוצרי הצריכה והציוד הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון.

הגורם העיקרי להורדת הדירוג הוא כמובן הירידה החדה בהכנסות נוכח ירידת מחירי הנפט, אולם גורמים נוספים הם הצורך בהשקעות גדולות כדי לשמור על רמת ההכנסות הקיימת. החברה השקיעה בעשור האחרון 210 מיליארד דולר ברכישת נכסים ובפיתוח. אחת ההשקעות הגדולות אליהן נכנסה החברה ערב המשבר היתה מתקן ההנזלה הגדול בפפואה גינאה החדשה.

 S&Pהפנתה את תשומת הלב גם מדיניות הדיבידנד הנדיבה שמקיימת החברה לטובת ציבור המשקיעים במניותיה. החברה שילמה ברבעון האחרון של 2015 לבעלי מניותיה 3.6 מיליארד דולר בדיבידנדים וברכישה חוזרת של מניות. סכום זה עלה על סך רווחיה של אקסון.

 המשבר במחירי הנפט תפס את אקסון, כמו גם חברות אנרגיה גדולות אחרות, במגמת גידול מהיר של החוב, שהוכפל בשנים האחרונות בעקבות תכנית ההשקעות השאפתנית של החברה.

 אילוצים תזרימיים אלה מורידים את רמת הביטחון ביכולתה של אקסון לשרת את החוב הגבוה שלה בעתיד.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy