פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
מינוי אילת ליו"ר רשות החשמל לאישור הממשלה
28/04/2016 16:46

מינויו של אסף אילת ליו"ר רשות החשמל אושר על ידי וועדת גילאור. שר האנרגיה יובל שטייניץ יביא בקרוב את המינוי לאישור הממשלה. המינוי אושר בוועדת השירות בנציבות שירות המדינה ובוועדה לבדיקת מנויים בראשות השופטת בדימוס גילאור ולאחר הליך ההיוועצות עם שר האוצר משה כחלון כמתחייב על פי החוק.

 | חדשות האנרגיה |

הקשיים באיתור יו"ר מתאים לרשות החשמל, שהיה אמור להכנס לתפקידו לפני 4 חודשים בעקבות הדחת אורית פרקש מהפקיד, גרמו לעיכובים בקבלת החלטות חשובות ביותר למשק החשמל. בין היתר לא ניתן היה להשלים את פתיחת המכסות החדשות לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, שכן רק יו"ר הרשות רשאי לקבוע את מחירי המכירה של חשמל לחברת החשמל. כמו גן יידרש אילת להכריע לגבי תעריף החשמל המתאים, לאחר שהרשות לא הצליחה לגבש הערכת עלויות של מערכת הולכת החשמל, וכתוצאה מכך לא עודכנו רכיבי תעריף במשך למעלה מעשור שנים. אילת יבחן את דרישות חברת החשמל להעלות את התעריפים בנימוק שהתחשיבים הקיימים בלתי מעודכנים. לחץ נוסף להעלאת מחירים עשוי להיות מנומק בגידול עלויות כתוצאה מדרישת שר האנרגיה להקטין את השימוש בפחם, וכן בגלל עלויות גבוהות מהמתוכנן של מיזם הסולקנים לתחנות הפחמיות.   

 שטייניץ ציין כי מינוי דר' אילת יאפשר את הנעת רשות החשמל החדשה במשרד האנרגיה: "ניסיונו, כישוריו והידע הרב שברשותו יבטיחו את פעילותו השוטפת של משק החשמל והתייעלותו במסגרת מהלך איחוד הרגולטורים במשק החשמל תחת קורת גג אחת שקידמתי, תוך שילוב אנרגיות מתחדשות לייצור החשמל, הגדלת הביטחון האנרגטי של ישראל ויישום מדיניותה של הממשלה במשק החשמל."

ד"ר אסף אילת מכהן ככלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים וממלא מקום הממונה על ההגבלים העסקיים בשלוש השנים האחרונות. במהלך תפקידו ברשות נמנה עם המתנגדים להסדר המתוקן שניסה הממונה על ההגבלים לשעבר דייויד גילה להכתיב לחברות הגז. לאחר שהצעתו נדחתה נאלץ גילה להתפטר, וצוות ממשלתי עיצב את מתווה הגז העומד כעת לדיון ולאישור בית המשפט .

קודם לעבודה ברשות להגבלים עבד אילת בתפקיד בכיר בחברת הייעוץ הכלכלי הבינלאומית Compass Lexecon,

הוא בן 40, נשוי ואב לשניים, בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy