פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 17.04.2024
מחירי הנפט מכים ברווחיות החברות
30/04/2016 22:47

דוחות חברות האנרגיה לרבעון הראשון של השנה ממשיכים לשקף את הנזקים הכבדים למצבן של החברות בעקבות ירידת מחירי הנפט. מחירי הנפט אינם מכסים את עלויות ההפקה וכל החברות מפסידות על פעילות הקידוחים וההפקה. ההפסדים גבוהים במיוחד בתחום הפקת הנפט בארצות הברית, בעוד שעסקי הפקת הגז הזיקוק והשיווק מאזנים מעט את התמונה.

 | חדשות האנרגיה |

חברת האנרגיה הציבורית הגדולה בעולם אקסון מובייל הציגה את הרווח הרבעוני הנמוך ביותר שלה ב-16 השנים האחרונות. החברה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 1.81 מיליארד דולר לעומת רווח של 4.94 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות משקפות גם ירידה של 28% לעומת הרבעון האחרון של 2015. עם זאת התקבלו הדוחות בברכה בוול סטריט שכן אנליסטים העריכו שהירידה ברווח תהיה חריפה יותר. אחד הגורמים העיקריים למצבה של אקסון הוא ההפסדים הכבדים שהיא סופגת בעסקי הקידוחים וההפקה שלה בארצות הברית, שהסתכמו ברבעון ב-832 מיליון דולר. על הרווחים בתחום הקידוחים חיפו רווחים בתחום הזיקוק ההפצה של מוצרי הנפט. אקסון קיצצה את השקעותיה בשליש על מנת לשפר את מצבה הפיננסי. למרות זאת ספגה החברה הורדת דירוג מחברת הדירוג S&P ואיבדה את הדירוג המושלם ממנו נהנתה במשך שנים רבות.

ענקית האנרגיה BP הודיעה על הפסד רבעוני של 558 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גם כאן היו עסקי הקידוחים וההפקה הגורם העיקרי להפסדים.

חברת האנרגיה האיטלקית ENI, שפעילותה באזור כוללת את מאגר הגז החדש זוהר, הציגה הפסד רבעוני צנוע יחסית של 77 מיליון יורו, לעומת רווח של 701 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הודיעה על קיצוץ של 20% בהשקעותיה.

חברת נובל אנרג'י, השותפה המובילה במאגרים לווייתן ותמר, צפויה לפרסם את דוחותיה הרבעוניים ביום רביעי אחר הצהריים. ירידות המחירים בענף כבר גבוה מהחברה מחיר כבד של הפסדים. החברה הודיעה כבר על קיצוץ של 50% בהשקעותיה.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy