פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הג"ס עורך שימוע להקטנת השימוש בפחם
15/05/2016 19:38

המשרד להגנת הסביבה פרסם בשבוע שעבר טיוטה חדשה ומחמירה להיתרי פליטה לחברת החשמל. על פי הטיוטה מחויבת חברת החשמל להגיש למשרד את התכנית לצמצום הפליטות בתחנות הכוח אורות רבין בחדרה ורוטנברג באשקלון עד ה-3 במארס 2017.

 | חדשות האנרגיה |

הפחתת הפליטות תיעשה באמצעות הקטנת השימוש בפחם למינימום ההכרחי, (עד כ-20%) והתקנת סולקנים על כל היחידות הפחמיות של חברת החשמל באשקלון וברוטנברג.

יישום ההוראות, לאחר שיתקבל הנוסח הסופי שלאחר השימוע, הוא תנאי להיתר המשרד להגנת הסביבה להמשך הפעלת התחנות הפחמיות. חברת החשמל ומשרד האנרגיה צפויים להתנגד לנוסח המוצע ולרכך את ההנחיות באופן שיתאים לתכנית שמוביל משרד האנרגיה להפחתת השימוש בפחם. שר האנרגיה פרסם הנחיות להפחת השימוש בפחם בשנה הבאה בשיעור של 15%, ובחברת החשמל בוחנים בימים אלה תכנית לביצוע ההנחיה.

 הפחתת השימוש בפחם תקטין את רמת זיהום האוויר הנגרמת כתוצאה מהפעלת תחנות הכוח והיא כרוכה גם בהגברת השימוש בגז שהוא דלק יקר יותר. משמעות היישום של התכנית צפויה להיות עליה מסוימת במחיר החשמל. מאידך יפתור יישום התכנית את הבעיה בה עלולה חברת החשמל להיתקל בעקבות התחייבות לרכישת יתר של גז משותפות תמר במסגרת הסכם Take or pay. חברת החשמל מתנגדת לביטול מוחלט של השימוש בפחם בטענה שהיחידות הכוח הפחמיות מהוות גיבוי למערכת למקרה של תקלה באספקת הגז או תקלה חמורה באחת מתחנות הכוח הפרטיות הפועלות על גז בלבד. החברה דורשת שהפסקת השימוש בפחם תבוצע בהדרגה ובמסגרת תכנית אסטרטגית שתרחיב את מקורות האנרגיה למשק, תייצב את מערכת אספקת הגז, ותכלול מספר גדול של יצרני חשמל ושימוש נרחב במקורות אנרגיה מתחדשים.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy