פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כהונה נוספת לרון טל
16/05/2016 19:48

שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר האוצר משה כחלון, סיכמו על הארכת כהונתו של יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, בקדנציה נוספת של שלוש שנים. רון טל מכהן בתפקידו מזה 6 שנים ונחשב לאחד היורים הוותיקים בחברות הממשלתיות. הוא הצליח לנווט את החברה בתקופות קשות בהן היא עמדה על סף קריסה.

 | חדשות האנרגיה |

המשבר הגדול שאירע בכהונתו הוא משבר אספקת הגז, שאילצה את החברה לעבור תוך זמן קצר לשימוש בדלק יקר שהקפיץ את עלויות הייצור והכניס את החברה להפסדים קשים, לאחר שהממשלה סירבה להעלות את התעריפים בשיעור המתבקש מהתייקרות העלויות.

רון טל צפוי להוביל את חברת החשמל בתקופה העשויה להיות קריטית: החברה נדרשת להיערך לרפורמה מקיפה במבנה ובמשק החשמל, לצמצם את השימוש בפחם למינימום ולשתף פעולה עם הגברת השימוש באנרגיות מתחדשות וצמצום נוסף בחלקה בשוק אספקת החשמל, וייעול החברה. בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטה בקשר להמשך דרכו של המיסם הכושל להקמת רשת תקשורת נייחת המבוססת על סיבים אופטיים, שחברת החשמל היא חלק מרכזי ממנה. ככל הנראה תאלץ החברה לזנוח את המיזם.

השר שטייניץ: "אנו פועלים בחודשים האחרונים בכדי לפתח את משק החשמל בישראל, לרבות הקמתה של רשות חשמל מאוחדת, וכן קידומה של רפורמה מכרעת בחברת החשמל. בתקופה זו יש חשיבות מכרעת לחיזוק הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל בד בבד עם הרחבת הייצור הפרטי והגדלת מכסות אנרגיות מתחדשות. רון טל מהווה גורם מרכזי במאמצים לקדם רפורמה מקיפה והתייעלות בחברת חשמל, שאנחנו מקווים להביאם לסיום מוצלח במהלך השנה הקרובה."

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy