פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
אנלייט קיבלה רשיונות מותנים לשני מיזמים
17/05/2016 20:33

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה כי רשות החשמל החליטה להעניק רישיונות מותנים לשני פרויקטים של החברה, המקודמים בשותפות עם חברת אוירם בע"מ, לייצור חשמל באמצעות טורבינות רוח בהיקף כולל של כ- 75 מגה וואט.

 | חדשות האנרגיה |

הפרויקטים כוללים את חוות הרוח יתיר באזור יער יתיר בהספק מותקן של 42 מגה וואט וחוות הרוח מעלה גלבוע באזור מעלה גלבוע בהספק מותקן של 33 מגה וואט.

חוות הרוח יתיר מיועדת לקום על שטחי הישובים מעון, כרמל ויתיר, ולישובים עומדת האופציה להצטרף כשותפים לפרויקט. חוות הרוח מעלה גלבוע מיועדת לקום בשטחי הישוב מעלה גלבוע כאשר קיבוץ מעלה גלבוע הוא שותף מלא בפרויקט.

הפרויקטים נמצאים בשלבי פיתוח ותהליך הקמתם כפוף להשלמת תהליך הרישוי מול רשות החשמל, קבלת אישורים והיתרים סטטוטוריים ואחרים וביצוע סגירה פיננסית. בחברה מציינים כי, טרם ניתן לקבוע סיכויי התממשותם של המיזמים וכן את היקפם הסופי והמדויק. להערכת החברה, ככל שחוות הרוח יאושרו בהיקפן המקסימלי, חוות הרוח ביתיר צפויה להניב כ-38 מיליון ₪ בשנה למשך 20 שנה, וחוות הרוח מעלה גלבוע צפויה להניב כ-30 מיליון ₪ בשנה למשך 20 שנה.

בחברה מעריכים כי הסגירה הפיננסית לפרויקטים צפויה בין השנים 2017-2018. תקופת ההקמה מוערכת ב-12-18 חודשים בעלות מוערכת של כ- 490 מיליון שקל. לאחר סיומה צפויים המתקנים להניב תקבולים מייצור חשמל החל מהשנים 2018-2019 למשך 20 שנה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת: "השבוע פורסמו נתוני זיהום האוויר במדינות ה- OECD ומיקומה הבעייתי של ישראל משקף את הצורך בקידום מיידי של אנרגיות מתחדשות בארץ. תחום אנרגית הרוח נמצא בתנופה גדולה בעולם והטכנולוגיות החדשות המפותחות כיום מתאימות למשטר הרוחות בישראל, יסייעו באופן משמעותי להקטנת זיהום האוויר ויביאו למינימום את ההשפעה על הסביבה.  הפרויקטים הנ"ל יתרמו רבות לפיתוח כלכלי וחברתי של הנגב והגליל ומימושם יהווה קפיצת מדרגה נוספת לחברה".

חברת אנלייט עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה והשקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 150 מגה ואט.

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy