פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
כלפון מונה ליו"ר דוראד
17/05/2016 20:41

דירקטוריון דוראד אישר היום פה אחד את מינויו של יו"ר קצא"א הנכנס, ארז כלפון, לתפקיד יו"ר דוראד. הוא מחליף את האלוף במלואים יוסי פלד שמילא את התפקיד בשלוש השנים האחרונות. פלד מילא את התפקיד במקביל לתפקידו כיו"ר קצא"א, החברה הממשלתית שהיא גם בעלת המניות הגדולה בדוראד. בשבוע שעבר החליף כלפון את פלד גם כיו"ר קצא"א.

 | חדשות האנרגיה |

כלפון (45) שימש עד לאחרונה כראש מטהו של שר האוצר משה כחלון, אותו הוא מלווה מהתקופה בה הקים כחלון את מפלגת כולנו והחל במסע הבחירות.

כלפון החל את דרכו במגזר הציבורי כיועץ בכיר של ראש הממשלה אריאל שרון ופעל לצידו כאיש ביצוע בתקופת ההתנתקות מרצועת עזה.  לאחר מכן שימש כמנכ"ל משרד הקליטה. בשנת 2009 עזב כלפון את המגזר הציבורי ושימש יו"ר ארגון "נפש בנפש", העוסק בהעלאת יהודים לישראל.

דוראד שהוקמה בשנת 2014 היא תחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל. בעלי המניות בחברה הם  קצא"א (37.5%), החברה הטורקית "זורלו אנרגיה"  (25%), "דורי אנרגיה" (%18.75%)  ו"אדלקום" (18.75%).

החברה פועלת ע"ב מחזור משולב (מחז"מ) ומוסקת בגז טבעי כדלק עיקרי וסולר (כגיבוי), ובעלת כושר ייצור של כ- 840MW . בין לקוחותיה של דוראד החברות המובילות במשק ביניהן אסם, שטראוס, בנק הפועלים, מקורות, משרד הביטחון.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy