פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
עליות שערים במניות הגז
19/05/2016 22:46

עליות חדות במניות ותעודות ההשתתפות של חברות הגז בעקבות הודעת שר האנרגיה יובל שטייניץ על הסכם המתווה החדש. תעודות ההשתתפות של רציו מזנקות ב-7.6%, דלק קידוחים ב-5.25%, ואבנר ב-6%.

 | חדשות האנרגיה |

הגורם העיקרי לעליות השערים הוא התקווה שנפתחת הדרך בפני עסקות יצוא גז מישראל למצרים. מלבד האישור הצפוי למתווה הגז בממשלה, פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג ידיעה על התקדמות במגעים לפשרה בין חברת החשמל לממשלת מצרים בפרשת אספקת הגז. בתגובה לפסק הבוררות שהורה על פיצוי של כ-3.5 מיליארד דולר לישראל, ערערה מצרים על ההחלטה והשעתה את המגעים לרכישת גז מישראל. הפשרה, על פיה תשלם מצרים רק כמחצית מהסכום המקורי ב-14 תשלומים, עשויה להביא גם לחתימת חוזה יצוא ראשון למצרים.

הסכם המתווה החדש אמור להגיע ביום ראשון לאישור ישיבת הממשלה. הממשלה  קובע שהממשלה אינה מתחייבת להתנגד להצעות חוק שיעלו בכנסת בסתירה לתנאי מתווה הגז בתחום היצוא, המיסוי על הגז והבעלות על המאגרים. לעומת זאת תשקול המדינה בחיוב פיצוי לחברות במקרה של שינוי במדיניותה. כמו כן יותר לשר האנרגיה לדחות בחודשיים נוספים את המועד האחרון למכירת המאגרים "כריש" ו"תנין". מכיוון שבגץ דן ואישר את כל יתר סעיפי המתווה עליהם הוגשו עתירות, והנוסח החדש אינו כולל ככל הידוע התחייבויות חליפיות לפסקת היציבות, נראה שלא יתקיים בבגץ דיון נוסף במתווה. מבקרי המתווה ינסו ככל הנראה לשנות את הסעיפים השנויים במחלוקת באמצעות הכנסת. ההתרחבות הצפויה של הקואליציה תביע לממשלה להגן על המתווה גם בחזית זו.   

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy